رئیس هیاتمدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران با اشاره به اینکه برگزاری همایش در حوزههای مختلف تولید، علمی و... مفید است گفت: نیازهای اولیه انسان غذا، آب و... است اما یکی دیگر از نیازهای آن تشویق شدن و نشان دادن جایگاه او در میان سایران است که همایشها در این زمینه مفید هستند اما مهم است چه نهاد یا سازمانی آن را برگزار کند.
سیدعلی صدری در گفت و گو با پایگاه خبری گسترش اظهار کرد: جشنواره مدیران کارآفرین، تولید ملی و قهرمانان صنعت هر ۳ همایش دارای سابقه طولانی هستند و جزو مراسمهای وزین بخش تولید و صنعت هستند اما برخی شرکتها با پس و پیش کردن نام سال که از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام میشود همایش برگزار میکنند.
صدری با اشاره به اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست آنها برای در همایش سال ۹۶ را رد کرده است، گفت: جناب محمد شریتمداری در جواب ما گفتند: «وقت مسئولان را برای همایشهای بیهوده نگیرید. با شعار زنده باد و مرده باد اقتصاد مملکت زنده نمیشود.» ما خیلی ناراحت شدیم در حالی که در زمان انتخابات از او حمایت کردیم زیرا معتقد بودیم که میتواند از تولید حمایت کند با این حال پس از رد درخواست قانع شدیم که اصراری نداریم کسی در همایش ما شرکت کند و علیاکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در همایش ما شرکت کردند اما بعد از آن وزیر صنعت، معدن و تجارت در بیش از ۵۰ همایش شرکت کرده و تندیس دادند در حالی که همایش ما از مدیران جوان حمایت میکرد و از پیشکسوتان نیز قدردانی میشود. این همایشها بر معرفی عملکرد مقامات دولتی موثر است زیرا آنها در این مراسم از عملکرد خود دفاع میکنند. از این رو، معتقدم هر شرکت خصوصی، تشکل و حتی دولت بتواند همایش برگزار کند مفید است زیرا شرکتها خود را معرفی میکنند و میتوانیم فضای سیاه را از بین ببریم و در همین همایشها فضای مناسبی برای معرفی سرمایهگذار جدید فراهم میشود.