معاون سیاسی انتظامی فرماندار ورامین گفت: گزارشی در خصوص وجود آنفلوآنزای مرغی در منطقه ورامین نداشتیم.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، عباسعلی سعیدیان گفت: تاکنون هیچگونه گزارشی در خصوص وجود آنفلوآنزای مرغی در منطقه ورامین گزارش نشده است.
وی گفت: با توجه به مهاجرت پرندگان به دشت ورامین پیشگیری و پیشبینی آنفلوآنزای مرغی در دستور کار دستگاههای متولی امر قرار گرفته است و تمامی دستگاههای اجرایی موظفند در خصوص جلوگیری از آنفلوآنزای مرغی مشارکت داشته و در خصوص مسائلی که با سلامت مردم مرتبط است با جدیت وارد شوند.
معاون سیاسی انتظامی فرماندار ورامین اظهارکرد: اطلاع رسانی و آموزش به روستاییانی که در حیاط منازل به صورت سنتی دام و طیور نگهداری میکنند، میتواند به عدم شیوع بیماری کمک کند.
سعیدیان ضمن اشاره به برخورد با واحدهای دام و طیور بدون پروانه گفت: بخشداری، دامپزشکی و جهادکشاورزی طی یک اقدام جهادی از واحدهای تولیدی جوجه اردک نظارت کرده و با واحدهای بدون مجوز و کارت بهداشت برخورد شود، هرگونه فروش دام و طیور در کنار خیابان ممنوع بوده و بازرسان اداره صنعت و معدن با صنوف فروش پرندگان بدون مجوز در سطح شهر وقف مقررات برخورد شود.