عضو هیات رییسه اتاق اصناف تهران با اشاره به برگزاری نمایشگاههایی بهاره و پاییزه از سوی برخی ارگانهای دولتی گفت: برگزاری نمایشگاههای بهاره از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به اتاقهای اصناف واگذار شده است تا اتاق مسئول نظارت بر قیمتگذاری و درجه کیفی کالاها عرضه شده در این نمایشگاهها باشد.
حسین دورودیان در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش بیان کرد: برخی ارگانها مانند شهرداری، ارتش و بسیج اقدام به برگزاری نمایشگاه بهاره گردند. درصورتی که هیچگونه نظارت بر کالاهای عرضه شده در این نمایشگاهها اعمال نمیشود؛ بههمین دلیل برای مصرفکنندگان مشکلاتی را ایجاد میکند.
وی در ادامه درباره مشکلات ایجاد شده در نمایشگاههایی که بدون نظارت برگزار میشوند، گفت: زمانیکه نظارت بر قیمت و درجه کیفی کالا وجود نداشته داشت امکان عرضه هر نوع کالا وجود دارد. این در حالی است که در نمایشگاههایی که اتاق اصناف ایران متولی برگزاری آنهاست بازرسان مستقر هستند و در صورت مشاهده تخلف با آنها برخورد میکند.
به گفته این فعال اقتصادی؛ اتحادیههایی که در نمایشگاههای بهاره و پاییزه حضور دارند خود نرخها را تعیین میکنند و مصرفکننده میتواند با اطمینان کالا را خریداری کند.