وزارت خارجه سوریه نامهای را به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت در مورد کشتار وحشیانهای که توسط نیرویهای موسوم به "نیرویهای ائتلاف بینالمللی" به سرکردگی آمریکا در حومه دیرالزور رخ داد، فرستاد.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: کشتار دسته جمعی وحشیانهای که توسط نیروهای ائتلاف در حومه دیر الزور انجام گرفته، تجاوزی جدید و یک جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.
وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: این تجاوز ائتلاف حمایتی مستقیم از تروریسم بوده و بر ماهیت مقاصد خبیثانه آمریکا علیه حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و وحدت مردم آن تاکید دارد.
در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: دمشق به انجام مسؤولیتهای خود ادامه میدهد و جانفشانیها ادامه خواهد داشت تا به ائتلاف آمریکایی اجازه تحقق اهداف تروریستیاش را نداده و حاکمیت سوریه را حفظ کنیم.
وزارت خارجه سوریه خواهان محکومیت این کشتار و تحمل مسئولیت آن از جانب ائتلاف بینالمللی و اجبار آن به توقف جنایتهایش شد که موجب کشته و زخمی شدن هزاران غیرنظامی از جمله کودکان، زنان و سالخوردگان و تخریب تاسیسات زیربنایی و املاک عمومی و خصوصی میشود.
وزارت خارجه سوریه توضیح داد که دولت سوریه دوباره خواستار منحل کردن این ائتلاف غیرقانونی است چون حامی و پشتیبان تروریسم است.