رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران گفت: اروپا از نظر روابط اقتصادی دارای منافع غیرقابل انکاری در ایران است و با وجود ایران، دسترسی آنها به بازارهای منطقه آسان تر خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران در حاشیه دومین روز از کنفرانس بینالمللی احزاب آسیایی با حضور در جمع خبرنگاران درباره اختصاص یک و نیم میلیارد دلار از سوی فرانسه برای کمک به صادرکنندگان این کشور و خریداران ایرانی خدمات و کالاهای فرانسوی اظهارکرد: اروپا از نظر روابط اقتصادی هم دارای منافع غیرقابل انکاری در ایران است و هم با وجود ایران، دسترسی شان به بازارهای منطقه آسان تر خواهد شد.
وی با بیان اینکه ایران بر مواضع اصولی خود کاملا پایبند است و خواهد بود، تصریح کرد: این موضوع هم در مورد مسائل اقتصادی و هم دیپلماسی اقتصادی از طرف فعالان اقتصادی مورد توجه است.
شافعی تصریح کرد: فکر میکنیم در شرایط موجود باید حضورمان در مجامع جهانی پررنگ تر از گذشته باشد و در جهت تقویت روابط اقتصادی به ویژه با کشورهای اروپایی فعالیت دو چندان داشته باشیم.
وی تاکید کرد: مطمئنا اروپا در این زمینه به منافع خود خارج از اینکه دیگران چه نظری دارند، توجه میکند. اروپا از نظر روابط اقتصادی هم در ایران دارای منافع غیرقابل انکاری است؛ از این نظر، تقویت روابط با ایران برنامهای استراتژیک برای سایر کشورها در جهت دسترسی به اقتصاد منطقه است. در شرایط موجود فعالان اقتصادی با تمام توان به دنبال بالا بردن همکاریهای اقتصادی با تمام کشورها از جمله اروپا هستند.
وی گفت: مسئلهای هم که فرانسه اعلام کرده، راه گشای جدیدی است برای اینکه صادرکنندگان ایرانی بتوانند از این موقعیت استفاده مناسبی داشته باشند و دیگر کار به گذشته نمیتواند برگردد.