با اعلام مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با تخصیص اعتبارهای جدید از سوی دولت بخش قابل توجهی از مطالبات داروخانههای خصوصی و دانشگاهی پرداخت شد.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایلنا، خدیجه ابراهیم خانی با اشاره به این موضوع و تلاشهای به انجام رسیده از سوی مدیرعامل سازمان و حمایتهای نمایندگان مجلس گفت: با توجه به وجود حساسیت وِیژه در خصوص بدهی سازمان بیمه ی سلامت به مراکز و موسسات طرف قرارداد، تمام تلاش سازمان برای پرداخت به هنگام بدهی هاست. وی با اعلام این موضوع که ۹۵ درصد اعتبارات سازمان بیمه سلامت از سوی دولت تامین میشود، تاخیر چند ماهه در پرداخت مطالبات به خصوص داروخانهها را به همین علت ذکر کرد و افزود: با این وجود و در چند ماه اخیر و با تلاشهای به انجام رسیده از سوی مدیرعامل و نمایندگان مجلس زمان این پرداختها از مهر سال ۹۵ به پایان همان سال رسیده است. مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به دستور شخص رییسجمهور و پیگیری وزیر بهداشت و درمان و مساعدت رییس سازمان مدیریت و برنامهریزی در این زمینه گفت: مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان به صورت موردی در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار گرفت تا بخشی از بدهیهای خود را به داروخانههای خصوصی و دانشگاهی پرداخت کند. این مقام مسئول با تاکید بر این که پرداخت به موقع مطالبات داروخانهها و شرکتهای تجهیزات پزشکی و دارویی که در حوزه تامین و تدارک و عرضه کالاهای استراتژیک فعالیت دارند از اهمیت وِیژهای برخوردار است افزود: این نگرانی وجود دارد که این شرکتها به دلیل نبود نقدینگی قادر به ثبت سفارش کالا و مواد مصرفی نباشند به همین دلیل اهمیت لزوم اتخاذ تدابیر راهبردی توسط دولت در این زمینه را بیشتر میکند. وی ادامه داد: به همین منظور ۲ هزار میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات این مراکز در نظر گرفته شد که سهم استان زنجان حدود ۳۵ میلیارد تومان بود که در نتیجه آن پرداخت مطالبات داروخانههای خصوصی به مهر رسید. ابراهیم خانی بیان کرد: به این ترتیب و با توجه به روند زمانبر دریافت و رسیدگی به اسناد داروخانهها که حدود ۲ ماه طول میکشد، با پرداختهای اخیر بدهی سازمان بیمه سلامت به این مراکز به دو ماه کاهش یافت.