عضو هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران لوپوس گفت: اگرچه متولی تشخیص بیماریها وزارت بهداشت است اما بیمهها از آن تبعیت نمیکنند.
امیرحسن مسرور در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش اظهار کرد: از بیماران لوپوس و بسیاری از بیماران حمایتهای بیمهای نمیشود. چرا که این بیماریها اگرچه در فهرست بیماریهای صعب العلاج وزارت بهداشت هستند اما در فهرست بیماریهای صعب العلاج تامین اجتماعی و برخی دیگر از بیمهها قرار نمیگیرند. وی افزود: فهرست این نهادها از یکدیگر جدا است و این امر مشکلات بزرگی را ایجاد کرده است. این در حالی است که این فهرست باید از سوی وزارت بهداشت به عنوان متولی امر، اعلام شود. مسرور گفت: بیماران لوپوس به طور میانگین ماهانه یک میلیون تومان هزینه دارو دارند که این رقم به جز هزینههای تشخیص است. گاهی این بیماران نیاز دارند که طی دورهای شش آمپول به قیمت هر کدام ۱۵۰۰ دلار تزریق کنند. وی خاطر نشان کرد: نمونه داخلی این آمپولها نیز دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که در تعداد محدودی از بیمارستانها -در صورت تایید پزشک همان بیمارستان-، بیمه بخش اعظم هزینه آمپول ایرانی را میپردازد. این در حالی است که کیفیت آمپول ایرانی پایین است و احتمال تاثیر مثبت این آمپولها (ایرانی) تنها ۵۰ درصد و گاهی کمتر از این است.