رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی لرستان گفت: کمتر از ۷ درصد محصولات کشاورزی این استان صادر میشود.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، حسین خدیش با اشاره به تولید سالانه سه میلیون تن محصولات زراعی، دامی، باغی و... در لرستان اظهارکرد: از این میزان حدود هزار و ۸۰۰ تن در داخل استان مصرف میشود.
وی میزان ضایعات بخش کشاورزی لرستان را ۷۰۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: همچنین میزان تولیدات مازاد محصولات کشاورزی لرستان نیز ۵۰۰ هزار تن است.
خدیش با تأکید بر ضرورت توسعه صادرات محصولات کشاورزی لرستان بیان کرد: در این راستا باید با تهیه سند توسعه صادرات کشاورزی استان اقدام به اجرای برنامههای کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت کرد.
وی بر ضرورت همکاری سازمان مدیریت و برنامهریزی استان در این زمینه تأکید کرد.