نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، رازو جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی برافزایش تعداد طرحهای ملی در خراسان شمالی تأکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، علی قربانی بابیان اینکه یکی از مشکلات خراسان شمالی تعداد انگشتشمار طرحهای ملی است، اظهار کرد: ضرورت دارد با فراهم کردن زیرساختها و بسترسازی مناسب زمینه ایجاد طرحهای ملی را در استان افزایش دهیم تا شاهد توسعه اقتصادی باشیم.
قربانی حمایت از سرمایهگذاران را در جهت توسعه اقتصادی خراسان شمالی مؤثر دانست و افزود: بهمنظور جذب سرمایهگذار در استان باید از آنان حمایت و زمینههای ورود را مهیا کنیم.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه طرحهای ملی در خراسان شمالی نسبت به سایر نقاط کشور بسیار کم است ازاینرو برای افزایش اعتبارات ملی استان تلاش داریم.
نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، رازو جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بهمنظور افزایش طرحهای ملی در خراسان شمالی به سازمان برنامهوبودجه این استان اعلامشده تا طی سالهای آینده پروژههای ملی را افزایش دهند.
وی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه ۹۷ برای سرمایهگذاران شرایط ویژهای در نظر گرفتهشده است، گفت: بهمنظور استقبال سرمایهگذاران از مناطق کمتر توسعهیافته همچون خراسان شمالی چنانچه سرمایهگذاری ورود پیدا کند، حداکثر ۱۰ درصد نرخ زمین دریافت و ۹۰ درصد باقیمانده پس از بهرهبرداری بهصورت نقد گرفته خواهد شد.
نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، رازو جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی در ادامه به موضوع بیمه روستاییان اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه جدید روستاییان بالای ۶۰ سال سن، چنانچه ۱۰ سال بیمه پرداخت کرده باشند با دوسوم حقوق باز نشسته خواهند شد.