|

خراسان جنوبی تشنه‌ است

فهرست محتوا

نشست شورای اداری خراسان جنوبی با حضور اسماعیل نجار؛ رییس سازمان مدیریت بحران کشور، اعضای دبیرخانه و ناظران مجمع استانداران کشور و استانداران ادوار خراسان جنوبی اکنون درحال برگزاری است.

به گزارش پایگاه خبری گسترش از خراسان جنوبی ، محمدمهدی مروج الشریعه استاندار این استان در این جلسه از سفر وزیر اطلاعات به خراسان جنوبی در هفته آینده خبر داد و گفت: روز شنبه ( ۲۳ دی) جلسه فوق العاده شورای اداری استان خراسان جنوبی با حضور وزیر اطلاعات برگزار خواهد شد. وی با بیان اینکه استانداران ادوار مختلف، گنجینه گرانبهای مدیریت کشور هستند بیان کرد: گفتمان استانداران ادوار گذشته خراسان جنوبی و خراسان بزرگ، انتقال تجربیات با ارزشی است که می‌تواند برای اعضای شورای اداری استان فرصت خوبی باشد تا از این گفتمان بهره‌برداری کنند. مروج الشریعه گفت: مجمع استانداران کشور ظرفیت مطلوبی برای همه استان‌ها ایجاد کرده است تا با تدوین و نگارش تجارب مدیریتی استانداران ادوار مختلف، این تجارب را به مدیران بعدی منتقل کنند. استاندار خراسان جنوبی با اشاره به حضور رییس اتاق بازرگانی ایران در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: شافعی به عنوان رییس پارلمان بخش خصوصی از نخبگان و از چهره‌های بسیار موفق این استان است که حضور ایشان می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل و مشکلات بخش خصوصی استان باشد. وی با یادآوری سالروز ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطر نشان کرد: حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین امام و رهبری، ستون و استوانه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود که فقدان اینگونه شخصیت‌ها برای کشور و مردم ما بسیار سخت است. مروج الشریعه با بیان اینکه آثار تاریخی استان با قدمت بسیار زیاد ستودنی و سزوار تکریم است، افزود: قنوات استان جزء شاخصه‌های استان است. استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: مزیت‌های گردشگری و بخش‌های معدنی استان بسیار حائز اهمیت است و استخراج معادن می‌تواند از هر حیث برای استان تاثیر‌گذار باشد. وی با اشاره به اینکه ظرفیت فکری استانداران ظرفیتی بسیار با ارزش است و امیدواریم این همفکری در پیشرفت استان موثر باشد، گفت: در کنار این مزیت‌ها و غنای استان بزرگ‌ترین چالشی که در استان وجود دارد کمبود آب و خشکسالی‌های چندین ساله است. مروج الشریعه با بیان اینکه استان خراسان جنوبی در حال حاضر استان تشنه‌ای است، عنوان کرد: مدیریت منابع آبی موجود که قطعا استان برای آن برنامه دارد باید در دستور کار قرار گیرد. وی ادامه داد: بیلان آبی استان در سال گذشته منفی ۱۸۳ میلیون متر مکعب بوده که خوشبختانه با مدیریت صحیح این رقم در حال حاضر به منهای ۱۵۰ میلیون متر مکعب رسیده است. مروج الشریعه با بیان اینکه باید در خصوص انتقال آب به استان فکر اساسی کرد، عنوان کرد: استمرار ترسیب کربن در منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است. وی بیان کرد: توانمند کردن جوامع محلی و تغییر الگوی کشت و همچنین آبیاری تحت فشار می‌تواند در مدیریت آبی استان اثر بخش باشد

خراسان جنوبی تشنه‌ است
کد خبر: ۲۶۸۵۱
۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴
ارسال نظر
captcha
مالمو
مالمو