معاون اول رییس جمهوری گفت: اگر بخواهیم نام ۵ نفر از برجستهترین روحانیون، سیاسیون و مدیران برجسته کشور ذکر شود حتما نام آیت الله رفسنجانی در میان آنها خواهد بود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گسترش ، اسحاق جهانگیری در مراسم سالگرد آیت الله هاشمی رفسنجانی با اعلام این مطلب افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی هیچ گاه از تدبر غافل نمیشود و همیشه گروهی داشت که روی قرآن تدبر میکردند و او همواره عالمی روشن بین بود.
وی با بیان این مطلب که هاشمی رفسنجانی برای توسعه ایران امیرکبیر را الگوی خودقرار داده بود، تصریح کرد: او برای انتخابات ارزش بسیاری قایل بود و همواره خود را در معرض انتخاب عموم قرار میداد اما با این حال در یکی از دورههای انتخابات ناباورانه رد صلاحیت شد.
معاون اول رییس جمهوری اظهار کرد: هاشمی رفسنجانی اقتصاد را برمبنای توسعه روستاها باور داشت و تلاش بسیار زیادی برای عمران و آبادانی کشور انجام داد که یکی از این موارد اقدام برای احداث مترو در کشور بود که با مخالفتهای زیادی مواجه شد.
جهانگیری با بیان این مطلب که هاشمی رفسنجانی از هیچ تهمتی نهراسید و در مقابل سختیها ایستادگی کرد، گفت: امسال باردیگر کشور در شرایط حساسی قرار گرفته و در این شرایط بسیاری از نخبگان نگران فردای ایران هستند اما باید بتوانیم این دغدغهها را به فرصتی تبدیل کنیم.
وی با بیان این مطلب که اگر توقعات مردم برآورده نمیشود به نارضایتی تبدیل خواهد شد، تصریح کرد: براساس شیوههای شناخته شده و عقلایی؛گفتوگو تنها راهحل مشکلات کشور است اما عدهای بیجهت از گفتوگو فرار میکنند.
معاون اول رییس جمهوری اظهارکرد: چیزی که باید روی آن حساس باشیم این است که نباید بگذاریم خشم به کینه تبدیل شود. همچنین باید با مردم باشیم اعتراض مردم را به رسمیت بشناسیم و برای آن راهحل پیدا کنیم.
جهانگیری با بیان این مطلب که دفاع از دموکراسی و حقوق مردم موجی از نشاط را به وجود میآورد، اظهارکرد: بسیاری از اعتراضات در طول چند سال سر بار شده و الان سر باز میکند.
وی با انتقاد از عملکرد صداو سیما گفت: رسانه ملی باید در عملکرد خود تغییر رویه داشته باشد زیرا این سازمان نمیتواند در کنترل عدهای خاص باشد.