مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل از انعقاد تفاهمنامه ساخت آزادراه ۱۲۰ کیلومتری چرمشهر- بومهن در نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی از انعقاد تفاهمنامه ساخت آزادراه چرمشهر- بومهن خبر داد و گفت: با توجه به اینکه مردم برای اتصال و دسترسی به شمال کشور باید از بزرگراه آزادگان واقع در درون شهر تهران عبور کنند، تفاهم نامه ساخت آزادراه چرمشهر- بومهن به طول ۱۲۰ کیلومتر در نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته منعقد شد که با ساخت این آزادراه مردم به بزرگراههای فیروزکوه و هراز متصل میشوند.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده از حدود ۵ سال قبل برای کاهش ترافیک عبور از داخل شهر تهران به نقاط شرقی، غربی و شمالی کشور، اظهار داشت: تمام مسیرهای جادهای و ریلی ابتدا باید از تهران منشعب میشد به طوری که مسافران برای دسترسی به مقاصد خود باید ساعتها در گلوگاه تهران معطل میشدند که در نتیجه آن تداخل ترافیک جادهای با ترافیک درون شهری نیز به وجود میآمد.
خادمی در ادامه افزود: اتوبان آزادگان واقع در شهر تهران تنها کنارگذر انتقال ترافیک به شمال، شرق و غرب کشور بود که دیگر نمیتوان نام آن را کنارگذر خطاب کرد، بلکه یکی از کمربندیهای درون شهری تهران محسوب میشود.
معاون وزیر با اشاره به اقدامات انجام شده برای روانسازی بار ترافیکی برون شهری گفت: یکی از اقدامات انتخاب قم به عنوان مبدا هدایت ترافیک بود که در ابتدا آزادراه حرم تا حرم به منظور هدایت ترافیک به شمال شرق کشور در دست ساخت قرار گرفت.
وی در ادامه بیان کرد: برای روانسازی ترافیک به سمت غرب نیز پروژهای به طول ۱۵۰ کیلومتر برای عبور بار ترافیکی از قم به ساوه، بوئین زهرا و قزوین در دست ساخت است. با ساخت این محورها دیگر شاهد ورود بار ترافیکی به داخل تهران نخواهیم بود و مردم میتوانند بدون ورود به اتوبان آزادگان به مقصد مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.