رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج گفت: با توجه به تعداد بالای ساخت و سازهای قولنامهای، اگر زلزله ۵.۲ ریشتری به ۶ ریشتر می رسید، بیش از چندین هزار نفر در کرج کشته میشدند.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، مهدی حاجی قاسمی در سی و سومین جلسه شورای شهر کرج که یکشنبه سوم دی ماه برگزار شد، گفت: زلزله ۵.۲ ریشتری که چهارشنبه گذشته کرج را به مدت ۱۰ ثانیه لرزاند باید برای ما تلنگری باشد.
حاجی قاسمی افزود: پس از این زلزله معابر در کرج قفل شد، پمپ بنزینها و سوپرمارکتها وضعیت نابسامانی داشتند و مردم شب تا صبح را در خیابان خوابیدند.
وی در پاسخ به این پرسش که کرج برای چنین بحران هایی آمادگی دارد، افزود: این برای ما یک زنگ خطر است.
این عضو شورای شهر کرج گفت: در این شرایط توجه همکاران را به ساخت و سازهای قولنامهای در کرج جلب میکنم، با وجود این ساخت و سازها اگر زلزله ۵.۲ ریشتری به ۶ ریشتر میرسید، بالای چندین هزار نفر در کرج کشته میشدند.
وی با بیان اینکه به ساخت و سازهای قولنامهای باید به صورت ویژه نگاه شود، اضافه کرد: شهرداری کرج توان مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز را ندارد.