مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری تامین اجتماعی (شستا) گفت: به زودی ساختمان پردیس ۲ در جاده مخصوص کرج و در محل فعلی پارس الکتریک در زمینی به مساحت ۸ هزار مترمکعب راهاندازی می شود.
مرتضی لطفی، در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش ، با بیان اینکه بعد از گذشت سه دهه از انقلاب باید یک اجماع نظرکلی برای حمایت از کار آفرینی در کشور به وجود آید، بیان کرد: برای حمایت از شتاب دهندهها و استارت آپها تفاهمنامهای را با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد کردهایم و قرار است.
وی افزود: بعد از راهاندازی پردیس ۲، امکانات حداقلی در اختیار فارغ التحصیلان دانشگاه شهید بهشتی، شریف و تهران قرار خواهد گرفت تا ایدههای خلاقانه خود را به مرحله ظهور رسانند. همچنین برای تجاریسازی ایدهها حمایتهای مالی به خصوص در حوزه بازار برای آنها در نظر گرفته میشود.
لطفی تصریح کرد: برای تامین ابزارهای اولیه این شرکت ها، مبلغ حدود ۲۰ میلیون تومان برای هر گروه استارت آپ ۴ نفره لحاظ میشود البته در مرحله تجاری حمایتهای دیگری برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.
مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری تأمین اجتماعی (شستا) به سهم استارت آبپ ها بعد از تجاریسازی محصول اشاره کرد و گفت: زمانی که محصول این شرکتها تجاریسازی شد ۱۵ الی ۲۰ درصد از سهم فروش برای شرکتهای استارت آپ در نظر گرفته میشود.
وی افزود: اکنون ۶۰ هزار نفر زیر نظر شستا در حوزههای مختلف ازجمله نفت، گاز، دارو و غیره مشغول به کار هستند که بیشتر افراد در حال بازنشستگی هستند و نیاز داریم از جوانان با ایدههای خلاق بهره بیشتری ببریم.