|

۱۳ هتل به استان کرمان اضافه می‌شود

فهرست محتوا

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در حال حاضر ۱۳ هتل در استان در حال ساخت است که ۷ هتل آن در کرمان است.

به گزارش پایگاه خبری گسترش ، به نقل از ایسنا، محمود وفایی با بیان اینکه یکی از ویژگیهای بارز کرمان سبقه تاریخی این استان است، اظهار کرد: متاسفانه در سال‌های پس از انقلاب بافت تاریخی کرمان که ردپای تاریخی ۳ هزاره از آن همچنان به جای مانده است، مورد تخریب قرار گرفت. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به رویکرد مثبت استاندار و شهردار سابق کرمان نسبت به بازسازی و مرمت ابنیه تاریخی اشاره کرد و تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های تازه گذشته تعاملات مناسب شهرداری با اداره کل میراث فرهنگی منجر به بازسازی و زنده شدن تعدادی ازآثار شاخص تاریخی کرمان شد که جای تشکر دارد. وی با بیان اینکه امیدواریم در دوره شهردار جدید کرمان با نگاهی علمی تر و فنی تر و همچنین تعاملاتی به نسبت بهتر و بیشتر از گذشته به مسائل و مشکلات میراث فرهنگی پرداخته شود، گفت: باید به بناهای تاریخی که سند گویای این استان هستند توجه ویژه‌ای کرد که بدون شک در زمان مدیریت شهردار جدید رخ خواهد داد. وفایی با اشاره به اینکه این اداره کل آمادگی لازم جهت بازسازی و احیاء بافت فرسوده شهر کرمان با همکاری شهرداری را دارد، افزود: شهر کرمان، به عنوان شهر گردشگری در سه تا چهار سال گذشته شاهد تحولات خوبی در زمینه ورود گردشگران ایرانی و خارجی بوده است که آمار بالای آنها در موزه‌ها و بناهای تاریخی دلیلی بر این ادعا است. وی بیان کرد: استان کرمان در سال‌های گذشته بر خلاف سایر استانها گردشگرپذیر که با افت گردشگر داخلی مواجه بوده اند، میزبان تعداد زیادی از مسافران داخل کشور بوده و در این رابطه روند رو به رشدی داشته است. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به ورود گردشگران خارجی استان اشاره و اظهار کرد: ورود گردشگران خارجی استان کرمان نسبت به سال گذشته ۲۵ تا ۳۰ افزایش داشته است. وی تصریح کرد: سال گذشته ۳۰ هزار گردشگر خارجی وارد استان شد که امیدواریم این رقم تا پایان سال جاری به ۴۰ هزار برسد. وفایی با اشاره به اینکه شهر کرمان نگین استان است، بیان کرد: استان کرمان به جهت دارا بودن آثار جهانی و جاذبه‌های کم نظیر تاریخی، طبیعی و فرهنگی و همچنین چهار اقلیم بودن آن توانسته یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور شود. وی افزود: خوشبختانه با توجه به تحولات خوب گردشگری در سال‌های گذشته شاهد توسعه اقتصادی مردم کرمان در این زمینه بوده‌ایم که امیدواریم این توسعه به پهنه وسیع تری یعنی در روستاها و شهرستانهای استان نیز ادامه یابد. وفایی تصریح کرد: امیدواریم با حضور شهردار جدید و همکاریهای دوجانبه بتوانیم افق گردشگری کرمان را در سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی کنیم و در این سال کرمان یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگران ایرانی و به ویژه خارجی معرفی شود.

۱۳ هتل به استان کرمان اضافه می‌شود
کد خبر: ۲۴۹۱۹
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲
ارسال نظر
captcha
مالمو
مالمو