|

بی رغبتی مردم اهواز برای نوشیدن آب شرب بی‌کیفیت‌

فهرست محتوا

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: با وجود مطلوبیت میکروبی 95 درصدی آب شرب اهواز، اما متأسفانه در بسیاری از نقاط اهواز در بحث کیفیت آب مشکل وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، شکرالله سلمان‌زاده، اظهار کرد: شبکه آب و فاضلاب اهواز بسیار فرسوده است و قدمت این شبکه حداقل به 60 سال قبل برمی‌گردد. در برخی نقاط که شبکه آب و فاضلاب دچار فرسودگی است، احتمال شکستگی وجود دارد و در صورت افت فشار قوی شبکه توزیع آب، شاهد تلاقی آب و فاضلاب می‌شویم.

وی ادامه داد: بنابراین همیشه از سازمان آب و فاضلاب اهواز خواسته‌ایم که فشار آب در شبکه توزیع، بالا باشد. با وجود اینکه همواره کارشناسان مرکز بهداشت در نقاط مختلف شبکه توزیع آب، اقدام به نمونه‌برداری می‌کنند و نتیجه این بررسی‌ها همواره مطلوبیت میکروبی بیش از 95 درصدی را نشان می‌دهد اما در بحث کیفیت آب در بسیاری از نقاط مشکل داریم.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان افزود: کیفیت آب مشتمل بر موارد متعددی نظیر طعم آب، EC آب، بو و شکل ظاهری و زیباشناسی است. در برخی نقاط اهواز ظاهر آب به گونه‌ای است که مردم به نوشیدن آن هیچ رغبتی پیدا نمی‌کنند.

سلمان‌زاده تصریح کرد: در بسیاری از نقاط اهواز، آب شرب مردم از نظر زیبایی‌شناختی و طعم دچار مشکل است. البته هیچ جلسه‌ای از شورای سلامت برگزار نشده که ما موضوع آب شرب شهر اهواز را مطرح نکرده باشیم.

وی بیان کرد: مناطقی از اهواز مانند زرگان و کوی سیاحی که از نظر وضعیت آب شرب ‌بحران‌خیز هستند، باید هر چه سریعتر ساماندهی شوند.

بی رغبتی مردم اهواز برای نوشیدن آب شرب بی‌کیفیت‌
کد خبر: ۲۴۷۳۱
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴
ارسال نظر
captcha
مالمو
مالمو