نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از نحوه عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه این ستاد را ستاد مرگ دریاچه ارومیه نامید.
به گزارش پایگاه خبری گسترش ، به نقل از خانه ملت، نادر قاضیپور درباره آخرین وضعیت دریاچه ارومیه، توضیح داد: با توجه به کاهش بارندگیهای امسال درحال حاضر وضعیت دریاچه ارومیه اسفبار است و آب دریاچه بسیار پایینتر از حدی است که کارشناسان و مسئولان انتظار داشتند. نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استاندارد ارتفاع آب دریاچه باید ۴ متر از ارتفاع فعلی بیشتر باشد و ارتفاع فعلی بسیار کمتر از ارتفاع آب در سال گذشته است، افزود: ارتفاع آب دریاچه ارومیه ۸ متر از میزانی که آب دریاچه در بهترین وضعیت خود قرار داشت، کمتر است. وی با یادآوری اینکه خشک شدن دریاچه ارومیه بحرانآفرین و مرگآور است، افزود: گرد و غبار ناشی از خشک شدن دریاچه ارومیه گرد و غبار نمک خواهد بود که این نوع از توفان گرد و غبار بسیار خطرناکتر از گرد و غبارهای دیگر در مناطق دیگر کشور است. قاضیپور، ستاد احیای دریاچه ارومیه را ستاد مرگ دریاچه ارومیه نامید و تصریح کرد: مشخص نیست اعتبارات اختصاصی به این ستاد، در چه محلی هزینه شده است؛ اقدامات و تحقیقات بدون ثمری به دستور ستاد در دانشگاه شریف انجام گرفت که هیچ نتیجهای در پی نداشت و قطره آبی به دریاچه ارومیه اضافه نشد. وی اظهار کرد: به دستور ستاداحیای دریاچه ارومیه دو سد حوالی دریاچه ارومیه را تعطیل کردند که این اقدام هم هیچ ثمرهای برای دریاچه ارومیه نداشت. امید مردم فقط به رحمت الهی است و از مسئولان قطع امید کردهایم. عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ستاد احیای دریاچه ارومیه برای ما آب نشد، ولی برای برخی نان شد و اعضای ستاد حق تحقیق، حق مطالعه و حق مأموریتهای قابل توجهی دریافت کردند، ولی مأموریتها و تحقیقات آنها به کار دریاچه مظلوم ارومیه نیامد و باید عنوان کرد با این وضعیت دریاچه ارومیه آخرین نفسهای خود را میکشد.