مسئول پژوهش حوزه علمیه امام رضا(ع) گناباد گفت: امروز باید در انجام پژوهشها و سیاستهای آن تغییر نگرشی داشته باشیم.
به گزارش پایگاه خبری گسترش ، به نقل از مهر، حجتالاسلام عباس قالیبافان اظهار کرد: مراکز علمی باید در سراسر کشور با یکدیگر تبادل اطلاعات داشته و نشستهای مشترکی برگزار کنند. وی افزود: متاسفانه امروز شاهد آن هستیم که یک پژوهش در کشور انجام شده و نهایتا در یک نشریه چاپ میشود در صورتی که نتایج حاصل از هر پژوهشی باید به تولید و تجاریسازی ختم شود. مسئول پژوهش حوزه علمیه امام رضا(ع) گناباد در خصوص تعریف پژوهش ابراز کرد: پژوهش گامی است که محقق برای شفافسازی مسئلهای مبهم برمی دارد تا پاسخی دقیق و منطقی برای حل آن بیابد. وی تصریح کرد: در جامعه وظیفه تحقیق برعهده یک گروه خاص گذاشته نشده، بلکه وظیفهای است که بر دوش همگان قرار دارد و هر کس در هر مرتبهای موظف است در حد توان و امکانات خویش به آن بپردازد. قالیبافان با اشاره به تحقیقات و پژوهشهای خوبی که در حوزههای مختلف کشور صورت گرفته عنوان کرد: پژوهش و تحقیق نه تنها روشنکننده راه دنیا و کلید فتح قلههای موفقیت و سعادت دنیوی است، بلکه کمال اخروی نیز جز در سایه آن بهدست نمیآید. مسئول پژوهش حوزه علمیه امام رضا(ع) گناباد ابراز کرد: پس از تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص بالا بردن رتبه علمی کشور و براساس اسناد بالادستی نظام، شاهد افزایش روحیه پژوهش گری هستیم و خوشبختانه به سمتی حرکت میکنیم که در بیشتر برنامه و تصمیم گیریها پژوهش نقش دارد. وی در پایان خاطرنشان کرد: دارا شدن فرهنگ پژوهش، جنبش و نهضتی را میطلبد که رهبر معظم انقلاب از آن به «نهضت تولید علم» یا «جنبش نرم افزاری» یاد کردند و همه اقشار جامعه را به محقق ساختن آن فرا خواندند.