وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکهزار هکتار از اراضی شلمچه، که در زمان جنگ به میدان مین تبدیل شده بود، پس از تسطیح در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، آماده کشت شده و امروز با حضور معاون اول رئیسجمهوری به بهرهبرداری رسید.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، محمود حجتی در حاشیه جلسه شورای اداری خوزستان اظهار کرد: توفیق داشتیم تا با همراهی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیسجمهوری به خوزستان سفر و از بخشهایی از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در منطقه شلمچه به نام شلمچه یک و دو بازدید کنیم.
وی افزود: پیش از جنگ، در پنج هزار هکتار از اراضی در مرز شلمچه ۱۶ روستای آباد و نخیلات بسیاری وجود داشت اما متاسفانه این اراضی در زمان دفاع مقدس سالهای زیادی به میدان جنگ، مین و خمپاره تبدیل شده بودند.
به گفته وزیر جهاد کشاورزی یکهزار هکتار از این پنج هزار هکتار از اراضی که در شلمچه در زمان جنگ به میدان مین تبدیل شده بودند، امروز پس از تسطیح در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری آماده کشت شده و با حضور معاون اول رئیسجمهوری به بهرهبرداری رسید.
حجتی خاطرنشان کرد: از این پنج هزار هکتار مقدار سه هزار هکتار آن آماده شده و یک هزار هکتار از آن نیز امروز به بهرهبرداری میرسید ما امیدوار هستیم تا ۲ هزار هکتار باقیمانده نیز تا شب عید آماده شود.