جانشین ستاد مدیریت هفته پژوهش از آغاز به کار سیزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان اصفهان با ۴۰ مشارکتکننده در اصفهان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان، حسین سیستانی در مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان اصفهان اظهار کرد: این نمایشگاه ۴۰ مشارکتکننده داشته که ۲۸ درصد بخش خصوصی ۸ درصد صنایع و مابقی در اختیار پژوهشگاهها و بخشهای دولتی است.
وی خاطرنشان کرد: گرایش به نوآوری و پژوهش در بین جوانان رونق دارد اما باید فعالیتهای بهتری در این مورد انجام شود، باید همه فعالیتهای ما پژوهش محور باشد که با شرایط به وجود آمده فعالیتها چشمگیر است. سیستانی عنوان کرد: فعالیتهای نمایشگاهی باید جنبه کاربردی داشته باشد و گرههای ناگشوده را حل کند که این موضوع را در نمایشگاهها سال گذشته شاهد بودیم. گفتنی است مراکز صنعتی که مجهز به واحدهای تحقیق و توسعه هستند نیز فعالیتهای اصفهان در بخش پژوهش را متمایز کرده است.
جانشین ستاد مدیریت هفته پژوهش بیان کرد: تجاریسازی فعالیتهای پژوهشی نیز از جمله فعالیتهای برجسته نمایشگاه است، اطمینان داریم با وجود شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان که بعد بینالمللی خوبی نیز دارد نقشآفرینی بیشتری داشته باشیم. وی ابرازکرد: پیشبینی شده همایش بینالمللی شهرکها و مؤسسات علمی پژوهشی دنیا در سال ۲۰۱۸ در اصفهان برگزار شود.