صنعت نمایشگاهی عموما یکی از راه های ایجاد درآمد پایدار برای مدیریت شهری است از این رو توجه به این صنعت بیش از پیش احساس می شود؛ این در حالی است که گاهی برگزاری هر نوع نمایشگاهی به ازای آن که کمکی به این نوع کسب درآمد باشد خود این روزها به ضد تبلیغی مواجه شده که به این ابعاد نیز باید دقت کرد.
به گزارش پایگاه خبری گستر به نقل از تیترشهر، از این رو با وجود آنکه چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع مفتولی، سیم و کابل و صنایع وابسته ایران از 15 آذر ماه با حضور 90 شرکت خارجی و 40 شرکت داخلی در مجموعه نمایشگاه های شهرآفتاب آغاز به کار کرده است؛ اما کارکرد اصلی خود را از دست داده است. در این نمایشگاه انتظار می رفت تا نوید بخش نمایشگاهی تخصصی در عرصه صنعت سیم و کابل کشور باشد و به لحاظ آنکه نمایشگاهی صرفا تخصصی است و عموما فعالان این صنعت از آن استقبال و بازدید می کنند تبعا انتظار نمی رود که مردم عادی از آن استقبال داشته باشند اما وقتی وارد این نمایشگاه می شویم با فضایی سرد و بی روح مواجه می شویم. البته شاید یکی از نقاط ضعف برگزاری این نمایشگاه این باشد که وقتی در مسیر نمایشگاه حرکت می کنید هیچ نشانی از تبلیغات این نمایشگاه در مسیرها و اتوبانهای شهر وجود ندارد که خود بیانگر ضعف مجری برگزاری این نمایشگاه در معرفی و تبلیغات است و از آن مهمتر وقتی به عنوان یک خبرنگار عرصه نمایشگاهی اخبار را دنبال کنید تعداد خبر محدودی از این نمایشگاه آن هم در دو تا سه رسانه خاص توجه تان را جلب نکرد ، بنابر این خلوتی سالن نمایشگاه سیم و کابل و صنایع مفتولی نباید هم چندان دور از انتظار باشد. اما هنگامی که در داخل سالن نمایشگاه ها حرکت می کنی نیز وضعیت بهتر از اخبار و تبلیغات نیست، غرفه هایی که بیشتر به جای ارائه محصول تنها به ارائه برشورهای محصولات خود اقدام کرده بودند که این خود ضعف بزرگی برای صنعت نمایشگاهی و مجری آن به حساب می آید و در کنار آن غرفه دارانی که ظاهرا تنها برای گذران وقت در نمایشگاه حاضر شده اند. بهرحال خلوتی این نمایشگاه تخصصی پس از استقبال پرشور دیگر نمایشگاه هایی که در این مجموعه تا کنون برگزار شده، گویای یک مسئله است و آن هم باید نسبت به برگزاری نمایشگاه های این چنینی دقت بیشتری نشان داد تا مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب بتواند بیش از پیش به مدیریت شهری تهران در خصوص کسب درآمد کمک کند.