فرماندار بشرویه خواستار ورود سرمایه گذاران برای رونق اشتغال و تولید در این شهرستان شد و گفت: بایستی از مردم و سرمایه داران همین شهرستان استفاده کنیم تا شاهد رونق اقتصادی باشیم.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، علیرضا زمان زاده فرماندار شهرستان بشرویه با اعلام این مطلب بیان کرد: در قران کریم نیز بیان شده که هرگروه و قشری خود می تواند سرنوشتش را تغییر دهد.
وی افزود: این امر بیانگر این است که اگر بخواهیم وضعیت ما تغییر کند بایستی از مردم و سرمایه داران همین شهرستان استفاده کنیم تا شاهد رونق اقتصاد و اشتغال و تولید در این منطقه باشیم.
زمان زاده اظهار کرد: در شهرستان بشرویه سرمایه داران بسیاری وجود دارند اما متاسفانه به جای استفاده از سرمایه خود در حوزه صنعت، تولید و اشتغال تمام پول های خود را در بانک ها قرار می دهند که این یک معضل اساسی ست و نیازمند فرهنگ سازی در بین مردم و سرمایه داران این شهرستان است.
فرماندار شهرستان بشرویه بیان کرد: ما که در حوزه اجرا قرار داشته و موضوعات را رصد می کنیم به این نتیجه رسیده که امروزه اشتغال یکی از مهم ترین مباحث مطرح شهرستان است.
وی گفت: در گذشته فرهنگ کارو تلاش بشرویه زبانزدعام و خاص بوده است و همه کارها حتی مشاغل سخت نیز در این شهرستان به خوبی رونق داشته است اما اینکه امروز کسی در امور صنعتی و شاید بسیارراحت ورود پیدا نمی کند شاید نتیجه از بین رفتن فرهنگ کار و تلاش در بین مردم است. به عنوان مثال در گذشته کوره های آجرپزی با حدود ۹۰۰ نفر کارگر در شهرستان فعال بوده اما امروز که تلاش نموده ایم این حرفه را به سمت صنعتی شدن برده و شهرک فخاران راه اندازی نماییم، افراد زیادی از این امر استقبال نکردند.
فرماندار شهرستان بشرویه اظهار کرد: مقایسه کردن شهرستان در فضای مجازی با شهرستان های همجوار اقدام مناسبی نیست و ما باید از این شبکه های اجتماعی به منظور تقویت فرهنگ کار و تلاش و حتی سرمایه گذاری در بین مردم این شهرستان بهره بریم. بحث گلخانه نیز در این شهرستان در حال انجام است و تنها موضوع گازرسانی به گلخانه باقی مانده که در صورت اتمام و شروع فعالیت این گلخانه رونق در بحث اشتغال و تولید را شاهد خواهیم بود.
فرماندار شهرستان بشرویه همچنین از شروع به کار صندوق کارآفرینی امید در آینده ای نزدیک در این شهرستان خبر داد و افزود: نیروهای این صندوق جذب شده و به زودی شروع به کار خواهند کرد.