|

اصفهان ۱۶ کانون فرسایش بادی دارد

فهرست محتوا

اصفهان ۱۶ کانون فرسایش بادی دارد تا کنون ۳۰۰ هزار هکتار از آن جنگل‌کاری و تثبیت شده است.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار کرد: بسیاری از کانون‌های درجه یک به کانون‌های درجه دو و درجه سه تبدیل شده است. محمدحسین شاملی با اشاره به کانون فرسایش ریگ‌بلند ادامه داد: این کانون فرسایش از آران و بیدگل آغاز شده و تا اردستان ادامه دارد. طول این کانون فرسایش ۹۰ کیلومتر است که بزرگترین تپه شنی کشور محسوب می‌شود. تا امروز تلاش‌های قابل قبولی برای تثبیت آن انجام شده است و به عنوان مثال تنها ۱۰۰ هزار هکتار جنگل‌کاری تنها در آران و بیدگل اصفهان انجام شده است. در کانون‌های شرق اصفهان نیز ۹ هزار هکتار جنگل‌کاری انجام شده است. مدیرکل منابع طبیعی استان اصفهان گفت: در حال حاضر کانون سگزی یک کانون درجه یک است که در اولویت قرار دارد و با توجه به اعتباراتی که تخصیص داده شد و مصوبه سال گذشته مجلس شورای اسلامی،نهال‌کاری و مالچ‌پاشی آن آغاز شده است. امیدواریم در برنامه ششم توسعه نیز بتوانیم پنج هزار هکتار جنگل‌کاری را مصوب و اجرا کنیم. اعتبارات مالچ‌پاشی از محل صندوق توسعه ملی تامین شده است. شاملی گفت: درختانی که در اصفهان کاشته می‌شود از گونه تاغ است که با توجه به ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند در بی‌آبی‌های شرق اصفهان موفق عمل کرده و زنده بماند. متاسفانه در همین کانون ۸۰ کوره گچ وجود دارد که با هر بار باز شدن دهانه این کوره‌ها، هر کوره یک تن گرد و غبار وارد هوا می‌کند. متاسفانه معادن شن نیز در دل این کانون قرار دارند که در چهار دهه گذشته پنج هزار هکتار از زمین‌های این منطقه برای برداشت گچ به نقطه بحرانی تبدیل شده است.

اصفهان ۱۶ کانون فرسایش بادی دارد
کد خبر: ۲۳۵۶۰
۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۷
ارسال نظر
captcha
مالمو
مالمو