برای نخستین بار خانمی با سرمایه شخصی خود یک رستوران ویژه بانوان را در شهر مزارشریف واقع در شمال افغانستان تاسیس کرده است.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از خبرگزاری آناتولی، برای نخستین بار یک رستوران ویژه بانوان در شهر مزار شریف افتتاح شده و زنان افغان در آن غذا می خورند و کتاب میخوانند. در افغانستان غذاخوریهای زیادی وجود دارد، اما رستورانی که زنان در آن مانند مردان احساس آرامش داشته باشند وجود نداشت تا اینکه رستوان «بانو» توسط زهرا پارسا تاسیس شد. پارسا در این باره گفت: این رستوران ویژه بانوان است. تمام پرسنل آن نیز زن هستند. برای آنها ایجاد شغل کردیم. زنان بیوه که شوهران خود را طی ۴۰ سال جنگ از دست داده اند، با مشکلات زیادی مبارزه می کنند. وی افزود: زنان افغان در دوران زمامداری گروه طالبان حق شرکت در انتخابات و استخدام در ادارات دولتی، شبکه های تلویزیون و رادیو را نداشتند. هم اینک نیز از حقوق خود محروم هستند. بر اساس این گزارش، کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در گزارشی به مناسبت ۲۵ نوامبر روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان اعلام کرد: در سال جاری سه هزار و ۷۷۸ مورد خشونت علیه زنان در این کشور ثبت شده است. حقوق آنها در ادارات دولتی نیز نادیده گرفته می شود.