|

بوشهر در هفته گذشته ۲۰ میلیون متر مکعب آب ذخیره کرد

فهرست محتوا

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: به دنبال بارندگی های هفته گذشته ۲۰ میلیون مترمکعب آب در سازه های آبخیزداری این استان ذخیره و استحصال شد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا،سهیل مهاجری اظهار کرد: شهرستان های جم، دشتی و دشتستان از شهرستان هایی بودند که بیشترین تاثیر را از بارندگی اخیر در سازه های آبخیزداری داشتند و سازه هایی که توسط منابع طبیعی در این شهرستان ها کار شده بود لبریز از رحمت الهی شد. وی با اشاره به کل سازه های کار شده توسط منابع طبیعی در استان بوشهر اضافه کرد: در مجموع طبق بررسی میدانی کارشناسان حوزه آبخیزداری، از ۶۴۰ سازه آبخیز موجود در استان بیش از ۷۵درصد در بارندگی هفته گذشته آبگیری شدند. وی گفت: امیدواریم به دنبال استحصال آب در سازه های آبخیزداری استان بوشهر شاهد تغذیه سفره آبهای زیرزمینی و افزایش تولید محصول پیرامون آن باشیم. مهاجری با اشاره به اهمیت احداث سازه های آبخیزداری در استان بوشهر افزود: منابع طبیعی تنها در یک سال گذشته ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در این بخش هزینه کرده است و طبق برنامه در سال جاری نیزعملیات احداث سازه های آبخیزداری همچنان ادامه دارد. وی یادآور شد: پارسال بیش از 85میلیون مترمکعب آب از طریق سازه های آبخیزداری استان بوشهر استحصال شد.

بوشهر در هفته گذشته ۲۰ میلیون متر مکعب آب ذخیره کرد
کد خبر: ۲۲۹۵۲
۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۸
ارسال نظر
captcha
مالمو
مالمو