نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل کنار گذر شمالی اراک نقش محوری در کاهش آلودگی و ترافیک این شهر دارد.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از خانه ملت، علی اکبر کریمی اظهار کرد: طرح کنار گذر شمالی اراک به طول 62 کیلومتر و با اعتباری افزون بر سه هزار و 500 میلیارد ریال در حال اجرا است که 30 درصد اعتبار مورد نیاز این طرح توسط دولت و 70 درصد آن توسط سرمایه گذار تامین می شود. وی ادامه داد: این محور قسمتی از آزاد راه تهران- اندیمشک است که اجرای آن نقش مهمی در کاهش آلودگی و ترافیک شهر اراک و عبور کامیون های عبوری از این کلانشهر در این محور بر عهده دارد. نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، از آغاز عملیات اجرای محور اراک- خرم آبادی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این مسیر از شازند عبور می کند و نقش مهمی در ارتباط و همگرایی هرچه بیشتر مناطق این شهرستان به همراه دارد. کریمی ادامه داد: در مسیر اراک به سمت تهران این محور نیز 2 محور اراک- سلفچگان و قم و محور شهرستان های فراهان- آشتیان و تفرش پیش بینی شده است که مسیر دوم این محور برای ایجاد همبستگی و همگرایی هرچه بیشتر این مناطق با یکدیگر مورد نظر مجمع نمایندگان استان مرکزی است. وی افزود: بر اساس مطالعات شهرستان های فراهان- آشتیان و تفرش علاوه بر ایجاد همبستگی، دسترسی آسان این شهرستان ها به مرکز استان کاهش مسیر و توسعه این مناطق را به همراه دارد. نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی آخرین وضعیت راه های این حوزه انتخابیه از جمله محور ارتباطی اراک - خنداب، اراک - فرمهین و محور روستایی اراک - محلات از دیگر محورهای مورد بررسی در این نشست بود. مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: اعتبارات مناسبی برای طرح های راهسازی این استان پیش بینی شده که این اعتبارات به صورت کامل به این طرح ها تخصیص نیافته است و توسعه راه های استان نیاز به تخصیص کامل این اعتبارات دارد. مجید شارقی با یادآوری بدهی 30 میلیارد ریالی دولت به پیمانکار طرح تقاطع غیر همسطح اراک فرمهین، افزود: در صورت تامین اعتبار بهره برداری از این طرح تا پایان سال جاری آغاز می شود. استان مرکزی یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت و 12 شهرستان دارد.