نمایشگاه عکس هنرمندان ایرانی و گرجی با عنوان 'آیینها از دریچه دوربین' از تاریخ سی آبان تا دوم آذر ماه در محل سالن نمایشگاهی کتابخانه ملی گرجستان در شهر تفلیس برپا است.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تفلیس، آیین افتتاحیه این نمایشگاه با حضور و استقبال علاقه مندان و هنر دوستان ایرانی و گرجی در سالن نمایشگاهی کتابخانه مذکور برگزار شد. در این نمایشگاه بیش از ۱۲۰ اثر از هنرمندان دو کشور به نمایش گذاشته شده است.
مجتبی کامران فرد رایزن فرهنگی کشورمان در گرجستان، ضمن ابراز خرسندی از حضور فرهیختگان و هنر دوستان در این نمایشگاه، گفت: هنر زبان مشترک ملت هاست و با تکیه بر این مشترکات میتوان قلبها را مورد توجه قرار داد و نتیجهاش برانگیخته شدن عواطف انسانی و برقراری صلح و امنیت در جهان خواهد بود.
وی در تبیین جایگاه هنر در زندگی اجتماعی، گفت: نگاه هنرمند به جهان و پیرامونش، نگاه زیبا شناختی و توجه به لطافتهای آفرینش میباشد، لذا هنرمند هرچه میبیند و به تصویر میکشد، نشان از روح معنوی حاکم بر این جهان خواهد بود.
رایزن فرهنگی کشورمان در ادامه گفت: برگزاری نمایشگاه مشترک هنرمندان ایران و گرجستان میتواند موجب هم افزایی در این عرصه و افزایش ظرفیتهای همکاری در سایر زمینهها اقتصادی، سیاسی شود.
وی پیشینه ی فرهنگی و تمدنی دو کشور را ارزشمند دانست و گفت: هدف از برگزاری این برنامه، آشنایی هنرمندان و فرهیختگان و استفاده متقابل از ظرفیتهای هنری دو کشور میباشد.
مجتبی کامران فرد در تشریح فعالیتهای رایزنی فرهنگی ایران در گرجستان گفت: طی برنامههای متعدد سعی کردهایم با استفاده از توانمندیهای موجود ارتباط بین هنرمندان دو کشور را برقرار و توسعه دهیم تا در آینده ضمن آشنایی هنرمندان با سبک و شیوه یکدیگر این عزیزان بتوانند بهصورت خودجوش موجب رشد و توسعه زمینههای همکاریهای همه جانبه باشند.