مدیر بخش بازرگانی و بینالملل انجمن خودرو و قطعه آلمان(VDA) درباره دلیل حضور این انجمن در ایران گفت: برای نخستین بار است که دولت آلمان در این نمایشگاه پاویون تشکیل میدهد، زیرا ایران بازار خوبی در اختیار دارد و این امر برای آلمان مهم است.
به گزارش پایگاه خبری گسترش، آنجلا مانس در پاسخ به این پرسش که آیا هدف از این حضور در راستای همکاری مشارکتی است یا تنها بهعنوان بازاری برای فروش محصولات خواهد بود، گفت: در همه زمینهها علاقهمند به همکاری هستیم و در واقع با حضور در کشورهای مختلف بهدنبال شریک تجاری بوده تا همکاریهای خود را توسعه دهیم. او ادامه داد: البته در این زمینه نیاز است تا با بازار ایران آشنا شویم و این در مراحل مختلف و گامبهگام انجام خواهد شد، زیرا با آشنایی بیشتر میتوان ارزیابی کرد همکاریها در چه سطحی باشد. مدیر بخش بازرگانی و بینالملل انجمن خودرو و قطعه آلمان در پاسخ به این پرسش که صنعت قطعه ایران را چگونه ارزیابی میکند، گفت: راههای زیادی وجود دارد که میتوان همکاریها را توسعه داد و درواقع این حضور زمینهای برای شناخت تواناییها و ظرفیتهای قطعهسازان ایرانی است اطلاعاتی که بهدست آمده نشان میدهد صنعت قطعه ایران ظرفیت بالایی در تولید دارد. او در ادامه به دوازدهیمن نمایشگاه بینالمللی قطعات، لوازم و مجموعههای خودرو تهران اشاره کرد و افزود: نمایشگاه به شکل مناسبی در حال برگزاری است و بهطور تقریبی میتوان برآورد کرد که تمام زنجیره تامین خودروسازان در این نمایشگاه حضور دارند و این امر نشاندهنده اهمیت آن است.مانس در نهایت اظهار کرد: آنچه درباره ایران برای من جالب و مهم بود جمعیت جوان، با استعداد و باهوشی بود که در این فاصله مشاهده کردم و این کمک زیادی به توسعه و رشد صنعت این کشور خواهد داشت.