|
رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی گفت :

رشد صنعت خودرو در گرو صنعت قطعه سازی

فهرست محتوا

رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی در حاشیه بازدید از دوازدهمين نمايشگاه بين المللي قطعات،لوازم و مجموعه های خودرو گفت: امروز صنعت خودروی کشورمان از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده که این امر گواه توسعه صنعت قطعه سازی کشور است.

به گزارش پایگاه خبری گسترش، دوازدهمين نمايشگاه بين المللي قطعات،لوازم و مجموعه های خودرو با حضور منصور معظمی، رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی و حسین اسفهبدی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌ها برگزار شد.

در حاشیه بازدید این نمایشگاه، منصور معظمی، رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی در جمع خبرنگاران گفت: صنعت خودرو بدون صنعت قطعه سازی معنا و مفهومی ندارد و در حالی که حضور قطعه سازان منجر به افزایش تولید خودرو می‌شود.

moazemi.jpg

وی با بیان این که با نگاهی به روند تاریخی قطعه سازی در کشور، می‌توان دریافت که خوشبختانه این صنعت رشد قابل توجهی داشته است اذعان کرد: نمايشگاه بين المللي قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو امروز گواه رشد صنعت قطعه سازی است به شکلی که امروز بیش از 32 هزار متر فضای نمایشگاهی این نمایشگاه بوده که با حضور 200 شرکت داخلی و خارجی برگزار شده است.

معظمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که در سال های اخیر صنعت خودرو رشد بسیار خوبی داشته و همواره با افزایش تولید مواجه بوده ایم اذعان کرد: به طور مثال در سال گذشته حدود یک میلیون و 350 هزار دستگاه خودرو تولید کردیم و امسال با هدف‌گذاری‌های انجام شده این میزان تولید به یک میلیو ن و 600 هزار خودرو خواهد رسید این در حالی است که طبق پیش بینی های سند چشم انداز قرار است این میزان تولیدات به 3 میلیون دستگاه برسد.

رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که یکی از مهمترین تاکیدات وزارت صنعت، معدن و تجارت ارتقای کیفیت به دنبال افزایش تولید خودروهاست ادامه داد: در همین راستا ما با تهیه، تایید و ابلاغ استانداردها و پی گیری کردن این روند به دنبال افزایش سطح کیفیت خودروها و رضایتمندی مردم هستیم.

به گفته معظمی، در سال جاری به دنبال تاکید وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمانهای مرتبط با بحث استاندارد، بر استاندارد بودن خودروها تاکید دارند تا افزایش کیفیت را شاهد باشیم.

رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی در ادامه افزود: تمام قراردادهای خودرویی که منعقد می شود بر پایه ارتقای دانش و فناوری قطعه سازان داخلی است و شرکتهای خارجی باید قطعه سازان ایرانی را ارتقا بدهند تا به شبکه جهانی بپیوندند.

معظمی معتقد است: امسال به رغم مشکلاتی که در کسب و کار داشته ایم اما شاهد کاهش نیروی انسانی در این صنعت نبودیم و جالب این که افزایش نیروی کار هم داشته‌ایم که دلیل آن را می‌توان افزایش تولیدات دانست.

رشد صنعت خودرو در گرو صنعت قطعه سازی
کد خبر: ۲۲۱۳۲
۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
ارسال نظر
captcha
مالمو
مالمو