|

۳۰ درصد از بار اشتغالزایی را صنایع به دوش می کشند

فهرست محتوا

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اتاق ایران گفت: بیش از ۳۰ درصد اشتغال کشور در بخش صنعت است و نقش اصلی در بالا بردن تولید ناخالص داخلی را صنعت کشورمان به عهده دارد بنابراین نقش بی‌بدیل صنعت در تحقق رشد و توسعه اقتصادی را کسی نمی‌تواند منکر باشد.

ابوالفضل روغنی گلپایگانی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش در پاسخ به این سوال که آینده صنایع کشور را چگونه پیش‌بینی می‌کنید، بیان کرد: درحال‌حاضر وضعیت صنایع کشور مناسب نیست و برخی بر این عقیده‌اند که صنعت کشورمان در کما به سر می‌برد بنابراین دولت باید تصمیم جدی در مورد تغییر وضعیت در صنعت به وجود آورد. وی افزود: شغل پایدار در صنعت به وجود می‌آید و نیروهای مولد در این بخش فعالیت دارند.متأسفانه از زمانی که رکود در کشور جدی شد وضعیت صنایع نیز بحرانی‌تر شده است. به گفته رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اتاق ایران؛در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تلاش‌های زیادی برای خارج شدن از وضعیت رکود انجام شد و همان‌طور که شاهد هستید، سال گذشته ۱۶ هزار میلیارد تومان به صنایع تخصیص داده شد و امسال نیز ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع برای صنایع در نظر گرفته‌شده است تا بتوان تغییری در روند صنایع به وجود آورد. روغنی گلپایگانی تصریح کرد:‌البته از سویی آمار نشان می‌دهد که کشور رشد اقتصادی ۸ درصدی را تجربه کرده و این بدان معنی است که از رکود خارج شده ایم. البته این رشد در صنایع پایین‌دست تأثیر چندانی نداشته و بنگاه‌های کوچک و متوسط همچنان با رکود مواجه هستند بنابراین باید این امکان را به وجود آورد تا این صنایع از رکود فعلی خارج شوند.

۳۰ درصد از بار اشتغالزایی را صنایع به دوش می کشند
کد خبر: ۲۱۵۴۸
۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
ارسال نظر
captcha
مالمو
مالمو