یک کارشناس فناوری و از فعالان جامعه اپلیکیشننویسان از صعف اطلاعرسانی درباره پرداخت تسهیلات به فعالان این حوزه انتقاد کرد.
به گزارش پایگاه خبری گسترش، میلاد نوری با «گسترشتجارت» میگوید: خبر پرداخت تسهیلات برای اپلیکیشنسازان موبایلی چندان رسانهای نشده، به طوری که هنوز بسیاری از اپلیکیشنسازان بومی از وجود چنین تسهیلاتی بیاطلاع هستند. البته این موضوع چندان هم عجیب نیست و پیش از این هم شاهد نمونههای مشابه و نبود اطلاعرسانی درست بودهایم.
وی در ادامه سخنان خود اظهار میکند: به نظر میرسد مسئولان با اعلام فراخوان برای پرداخت تسهیلات به دنبال نشان دادن حمایت همهجانبه خود از کسبوکارهای نوین هستند، اما در عمل مشاهدات میدانی نشان میدهد این تسهیلات بهدست افرادی مشخص و محدود رسیده است.
نوری در پایان سخنان خود از روحیه شرکتهای استارتآپی میگوید: شرکتهای استارتآپی چندان به حمایت ازسوی مسئولان نیاز ندارند. به عبارت دیگر همین که در مسیر حرکت آنان سنگاندازی نشود، کافی است.درباره حمایتهای مالی هم از آنجایی که این تسهیلات بهدست افراد محدود و دارای رانت میرسد، نمیتوان از آن به عنوان حمایتی موثر یا گرهگشا یاد کرد.