استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به شکل جدی مقابل افرادی که در مسیر پروژههای عمرانی سنگاندازی کنند، میایستیم.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، علیمحمد احمدی بیان کرد: اگر قرار است در اجرای پروژهای قوانین رعایت شود، باید از ابتدای کار این مبحث مورد توجه قرار میگرفت نه هماکنون که پروژه در حال اجراست و پیشرفت فیزیکی مطلوبی دارد. وی بیان کرد: پروژهای که امروز به پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد رسیده است، بهانهها پذیرفتنی نیست و دستگاهها باید در قبال مکاتبات پاسخگو باشند و همکاری لازم را داشته باشند. استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی از اهم موضوعات است و سیاستهای اصل ۴۴ نیز روی این موضوع تاکید دارد. دنیا به این تجربه رسیده است که این راه، راه خوبی است و باید از آن بهره برد بنابراین دستگاههای اجرایی در راستای اقتصاد مقاومتی از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنند چراکه این امر به نفع مردم و دولت است. وی ادامه داد: در زمانهای برگزاری جلسات لازم است که بالاترین سطح مدیریتی دستگاه در جلسه حضور داشته باشند و هر گونه تغییر برای حضور معاون در جلسه با اطلاع استانداری و آمادگی لازم معاون در آن حوزه باشد. استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به احصای مشکلات پروژهها عنوان کرد: مدیران باید ابتدا در جلسات حضور پیدا کنند و پس از احصای مشکلات در شورای مدیران خود مطرح کرده و به حل مشکلات بپردازند. احمدی احصای پروژههای قابل واگذاری دستگاهها با مشخص کردن جدول زمانی را ضروری عنوان کرد و گفت: وضعیت روند اجرایی پروژههای عمرانی استان را بهصورت نامحسوس بازید و بررسی میکنم. باید رویه فعلی مدیران کل دستگاههای اجرایی استان اصلاح شود و برای نظارتها سیستم طراحی شود تا پیشرفت فیزیکی پروژهها تسریع شود. استاندار کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به تجمع دیروز تعدادی از بازنشستهها ی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: مدیر استانی ما هیچ تقصیری ندارد و این یک ایراد قانونی در سطح ملی است. احمدی با بیان اینکه مشکل عدم پرداخت مطالبات بازنشستگان جهاد کشاورزی یک گیر قانونی دارد و جهاد کشاورزی تقصیری نداشته است. در آموزش و پرورش هم تاخیر چندساله در پرداخت مطالبات بازنشسته ها بوده و در جهاد کشاورزی هنوز یکسال هم نشده و این با پیگیری حل خواهد شد. استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پرداخت مطالبات ۱۰ میلیارد تومانی بازنشسته های جهاد پول کمی نیست که آقای گوهرگانی بتواند پرداخت کند. برخی بیاطلاعند، برخی هم با بیاخلاقی حاشیههایی برای مدیران ایجاد و بازنشتگان عزیز را تحریک به تجمع میکنند. وی با بیان اینکه این مشکل به دلیل یک محدودیت قانونی به وجود آمده است، تاکید کرد: مدیر استانی من هیچ کوتاهی نکرده و هماکنون نیز به دنبال فروش اموال است تا این مشکل برطرف شود. استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کارمند دولت در هر ادارهای باشد فرقی نمیکند، مشکلات مالی دارد، دختر دم بخت دارد، بنابراین بازنشستگان همه ادارات برای ما دارای احترام و ارزش هستند و حق دارند پیگیر مطالباتشان باشند در جهاد کشاورزی هم بازنشستگان حق دارند اما نباید اسیر بیاخلاقیها و ناآگاهیها شویم. احمدی تصریح کرد: فردا ممکن است در همین استانداری و دیگر ادارات هم مطالباتی معوق شود، این مشکل مدیر نیست، بنابراین نباید مدیری که کوتاهی نکرده و نقشی در این مشکلات نداشته را بدون واقع بینی متهم و تخریب کنیم. وی از سازمان جهاد کشاورزی و رئیس این سازمان هم خواست تا از فرصت فروش اموال بابت پرداخت بدهیها استفاده و مقدمات آن را برای تسویه مطالبات بازنشستگان فراهم کنند.