مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: در شش ماه نخست سال جاری ۹۶۰ میلیون لیتر فرآورده نفتی در منطقه چابهار توزیع شده است.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایلنا، مصطفی نخعی با تاکید بر اهمیت نقش رسانهها و تاثیر آن بر روابط اجتماعی افزود: آنچه در موسسات و سازمانها ارزش و اهمیت داشته و آنان را در نیل به اهداف عالی یاری میدهد برقراری ارتباط موثر است،لذا هر اندازه ارتباط برای ارائه اطلاعات فراگیر باشد دستیابی به اهداف جوامع و سازمانها سریعتر خواهد شد. مدیر شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی جنوب استان در ادامه به ارائه گزارش مصرف فرآورده در شش ماهه نخست سالجاری پرداخته و افزود:در شش ماهه نخست سالجاری حدود ۹۶۰ میلیون لیتر فرآورده در منطقه جنوب استان توزیع شده است که این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1/1 درصد کاهش داشته است. مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی جنوب استان سیستان و بلوچستان در ادامه مصرف بنزین طی شش ماهه نخست سالجاری را حدود192 میلیون لیتر اعلام کرد و افزود: این مقدار مصرف نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۶/۷ (شانزده و هفت دهم درصد) رشد داشته است. نخعی در ادامه میزان مصرف کلی نفتگاز در منطقه در شش ماهه نخست سالجاری را حدود ۶۴۷ میلیون لیتر عنوان نموده و افزود: نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 1/3 ( سه و یک دهم درصدی ) را در این بخش شاهد بوده ایم. مدیر منطقه در ادامه میزان مصرف نفتگاز غیر نیروگاهی را در شش ماهه نخست سالجاری را حدود دویست میلیون لیتر اعلام کرده و افزود: این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش مصرف ۱/۷ ( یک و هفت دهم) درصدی داشته است. وی افزود: مصرف نفتگاز تحویلی به نیروگاهها نیز طی شش ماهه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته با افزایش ۱۰/۲ (ده و دو دهم ) درصدی مواجه بوده است. وی در ادامه میزان مصرف نفت کوره غیر نیروگاهی را ۲۲ میلیون لیتر عنوان و افزود: این میزان مصرف در مقایسه با مدت زمان شش ماه نخست سال قبل افزایش ۵۷/۴ ( پنجاه و هفت و چهار دهم درصدی ) را نشان میدهد. مدیر منطقه عمده ترین دلیل این افزایش مصرف را عدم رعایت استاندارد های لازم در مخازن بخش خصوصی به ویژه کوره های آجر پزی در سال گذشته عنوان نموده و افزود: تلاشهای بسیاری طی سال گذشته جهت استاندارد سازی مخازن بخش خصوصی انجام گردید که دلیل عدم تخصیص سهمیه در دوره زمانی یاد شده این موضوع بوده است. وی افزود: با پیگیری ها و تلاش های صورت گرفته و با تجهیز و استاندارد سازی این مخازن ، سوخت لازم به آنها تعلق و موجب افزایش میزان مصرف در این بخش در سال جاری شده است. نخعی در ادامه مصرف نفتکوره تحویلی به نیروگاه های منطقه را در شش ماهه اول سالجاری 96 میلیون لیتر عنوان و افزود: در مدت مشابه سال گذشته مقدار مصرف در این بخش 162 میلیون لیتر بوده که کاهش ۴۱ درصدی را در این بخش شاهد بوده ایم. وی افزود: عمده ترین دلیل این کاهش مصرف استفاده از گاز طبیعی در نیروگاه بخار ایرانشهر بوده است.