رئیس اتحادیه لوازمخانگی تهران گفت: هماکنون در کشور کالاهای بسیار باکیفیت بهویژه از نوع آبگرمکن، پکیج و چرخخیاطی تولید و به نقاط مختلف جهان صادر میشود. بااینحال همین کالاهای باکیفیت از ذهنیت بدی که کالاهای ایرانی در مردم ایجاد کردهاند، لطمه میبینند.
محمد طحانپور در گفت و گو با پایگاه خبری گسترش گفت: چند سالی است، جمعی از فروشندگان لوازمخانگی کشور با شعار «ایرانی، کالای خوب ایرانی بخر» فعالیت میکنند که هدفشان، حمایت از تولید داخلی و تولیدات خوب ملی است، اما مشکل این است که این هدف به علت وجود کالاهای نامرغوب ایرانی بهطور کامل محقق نشده است. طحانپور تاکید کرد: این حق مردم است که در ازای پولی که میپردازند، جنس باکیفیت و مقاوم به خانه ببرند، درحالیکه بیشتر تولیدکنندگان به این نکته توجه نمیکنند و بعد از فروش کالاهای خود از خدمات پس از فروش نیز طفره میروند درحالیکه تولیدکننده خارجی با نرخ کمی بالاتر، کالایی باکیفیت خوب و خدمات پس از فروش مناسب بهدست مشتریان ایرانی میدهد. این فعال بخش خصوصی لوازمخانگی اظهار کرد: مشکل دیگری که جامعه ما از آن رنج میبرد، مازاد تولید لوازمخانگی بدون وجود صادرات است. هماکنون نزدیک به ۲۵۰ کارخانه تولید اجاقگاز و۱۰۰ کارخانه تولید یخچال در کشور داریم که بسیار بیشتر از نیاز داخلی است. رئیس اتحادیه لوازمخانگی تهران ادامه داد: باید به مردم حق داد که دنبال کالای باکیفیت باشند، هرچند برای پاک کردن ذهنیت منفی علیه کالاهای ایرانی و مظلوم واقعشدن کالاهای باکیفیت داخلی نیز باید کاری کرد زیرا قرار نیست خوبها چوب بدها را بخورند.