زمینههای ساخت بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی توسط خیرین در بابل فراهم شده است.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، محمدجاوید توفیقی، خیر بابلی گفت: پروژه احداث بیمارستان در زمینی که هلالاحمر در اختیار قرار داده، ساخته خواهد شد. وی با بیان اینکه با کمک نماینده بابل، این کار بزرگ و ملی که بیمارستانی برای عموم مردم است انجام می شود، گفت: هزینه احداث ساختمان را بنده از صفر تا صد تامین میکنم اما تجهیز این بیمارستان با دانشگاه علوم پزشکی بابل خواهد بود. توفیقی همچنین با اشاره به اینکه این بیمارستان به نام حاج علی توفیقی نامگذاری خواهد شد، افزود: قرار است کارهای اداری آن توسط نماینده شهرستان انجام پذیرد و در نظر داریم در صورت انجام کامل کارهای اداری آن، ۳۶ماهه این ساختمان را به بهرهبرداری برسانیم. این خیر بابلی همچنین اظهار کرد: اجارهنامه این زمین تنظیم شده است که در روستای آغوزبن قرار دارد. علی نجفی، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی نیز در این باره گفت: حدودا یک سال قبل آقای توفیقی به من مراجعه کرد که چند سال است من میخواهم در این شهرستان یک بیمارستان بسازم و بلاتکلیف هستم. ما نیز این کار را پیگیری و نهایتا مشخص شد که باید زمین در اختیار ایشان قرارداده شود، از سویی اهالی روستای آغوزبن نیز به دفتر من مراجعه کردند و با من جلسه داشتند که زمین مرحوم شفیعزاده که وقف هلالاحمر است نیز در این روستا تعیینتکلیف شود. نجفی با بیان اینکه با طرح این موضوعات، پیگیری فشرده و یکسالهای برای ساخت بیمارستان در این زمین انجام شد، افزود: جلسات متعددی با وزیر بهداشت، معاونین وزیر بهداشت و با شورای اجرائی این موقوفه و همچنین هلالاحمر انجام شد که نهایتا به تحویل این زمین منجر شد. نجفی گفت: این خاطره را نیز بگویم که جلوی ساختمان وزارت بهداشت به آقای توفیقی گفتم که اگر کسی بخواهد در این شهر کار خیر و خیرخواهانه انجام دهد و در بلاتکلیفی قرار میگیرد را باید در گینس ثبت کنیم. وی افزود: همچنین برایشان گفتم سه چهارماهه تکلیف شما را روشن میکنم از اینکه یا پول را ببرید جای دیگری هزینه کنید و یا اینکه این کار را شروع میکنیم. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: خوشبختانه پس از یکسال و با تاخیری که دست ما نبود، این کار آغاز شده و زمین تحویل آقای توفیقی شد که امیدوارم به زودی شاهد آغاز عملیات اجرائی آن باشیم.