نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: بیکاری در اردبیل بیداد میکند و هیچ اشتغال جدیدی در این استان انجام نشده و همه آمارسازیها در این زمینه غلط و اشتباه است.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا ، صدیف بدری اظهار کرد: ما تا زمانی که نتوانیم زیرساختهای مورد نیاز را در حوزه صنعت، خدمات، کشاورزی و غیره فراهم کنیم امکان ایجاد اشتغال جدید فراهم نمیشود. وی با بیان اینکه بدون ایجاد این زیرساختها حرف زدن از اشتغال سخن گزافی است که برخیها سعی کنند این موضوع را تکرار کنند، گفت: این سوال همیشه برای ما مطرح است که چرا سبلان پارچه و یا ذوب آهن به تعطیلی کشیده شده و یا بسیاری از واحدهای تولیدی در استان اردبیل در حال رکود است که به نظر میرسد دلیل این همه ضعف و غفلتها در کشور سیاست زدگی و تعارفاتی است که ما به آن گرفتار شدهایم. بدری با بیان اینکه بیکاری در استان اردبیل بیداد میکند اما همچنان برخی از مسئولان با آمارسازی و ارائه عدد و ارقام غلط و اشتباه سعی میکنند به نوعی روی این مساله سرپوش بگذارند، بیان کرد: استان اردبیل در بیکاری رتبه سوم کشور و در ایجاد اشتغال رتبه ۲۹ کشور را دارد که واقعا این آمارها تاسف برانگیز است. وی مدعی شد؛ در چهار سال اخیر هیچگونه اشتغال جدیدی رخ نداده و اگر آماری نیز از اشتغال ارائه میشود بیشتر آمارهای اشتغال گذشته است و واقعیتها را باید قبول کرده و به خوبی بستر و زمینه اشتغال جدید را در قالب ایجاد مناطق آزاد تجاری، راه آهن، اتوبانها، جادهها و سایر زیرساختها فراهم کرد. رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل با بیان اینکه برخی از مدیران و حتی مقام عالی استان زیر بار امضاها و صورت جلسههای قانونی نرفته و حاضر نیستند ریسک پذیری را در این بخش داشته باشند، تصریح کرد: باید مدیران ما آنقدر ریسک پذیر باشند که در کنار ایجاد زیرساختها و جذب سرمایه گذاریها یک همت واقعی برای پیشبرد اهداف و برنامههای عملیاتی داشته باشند. عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس در مورد ارائه گزارش از حادثه پلاسکو در تهران توسط کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: ما هر چند سهم دستگاههای مختلف را در حادثه پلاسکو و قصور انجام شده در این زمینه اعلام کردیم اما این وظیفه دادگستری است که به صورت دقیق سهم دستگاههای مختلف را در حادثه پلاسکو و قصور رخ داده مشخص کرده و اعلام کند. بدری به نبود مدیریت واحد در سر و سامان دادن به بافتهای فرسوده و نوسازیهای انجام شده اشاره و بیان کرد: یک فرماندهی مشخص و مدیریت واحدی را در این بخش شاهد نیستیم، بطوریکه شهرداری، راه و شهرسازی و بانکها هر کدام ساز خود را میزنند.