دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز اعلام کرد: ایران می تواند به 2 طریق خط لوله و ال.ان.جی (گاز طبیعی مایع شده) گاز به اروپا صادر کند.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا، محمدحسین عادلی درباره صادرات گاز ایران به اروپا افزود: هر یک از شیوه های صادرات گاز ایران از طریق خط لوله و ال.ان.جی (گاز طبیعی مایع شده)، مزیت های خاص خود را دارد. عادلی اظهار کرد: صادرات گاز از طریق خط لوله اگرچه ملاحظات سیاسی خود را دارد اما ارزان تر تمام می شود. وی گفت: داشتن ال.ان.جی (گاز طبیعی مایع شده) این انعطاف را به ایران می دهد که بدون رویارویی با مشکلات سیاسی به هر کجای دنیا که بخواهد صادرات داشته باشد. عادلی با تاکید بر این که صادرات از طریق ال.ان.جی ملاحظات سیاسی کمتری دارد، ادامه داد: ایران با توجه به ملاحظات سیاسی که در اطراف خود دارد، باید اولویت زیادی به توسعه ال.ان.جی بدهد. دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز اظهارکرد: توسعه طرح های ال.ان.جی و صادرات از طریق آن، همسو با اقتصاد مقاومتی است. وی درباره حضور روسیه در بازار گاز اروپا گفت: روسیه بیش از 33 درصد بازار اروپا را در اختیار دارد و بزرگ ترین عرضه کننده گاز به اروپاست. عادلی ادامه داد: در صورت ورود ایران به بازار گاز اروپا، صادرات از طریق ال.ان.جی حدود پنج میلیون تا 10 میلیون تن در سال خواهد بود که در مقایسه با صادرات روسیه، زیاد نیست.