کرباسیان، وزیر اقتصاد و دارایی گفت: دستور اخیر ترامپ به صندوق بینالمللی پول، هیچ تأثیری در عملکرد بانکهای اروپایی، و نهادهای بینالمللی مالی و رفتار آنها با ایران ندارد. درواقع در عمل وضعیت جور دیگری پیش میرود. فضای ارتباط بانکی ایران با بانکهای اروپایی و آسیایی رو به بهبود است و رفتار مناسبی را شاهد هستیم.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران،دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، چند روز گذشته نمایندگان آمریکا در صندوق بینالمللی پول و بانکهای توسعه بینالمللی را موظف کرده که علیه درخواستهای وام ایران رأی دهند تا جمهوری اسلامی نتواند از منابع مالی آن نهادها استفاده کند.
مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد و دارایی، این دستور را کاملاً سیاسی خواند و گفت: این دستور به شوخی روز شباهت دارد و بهلحاظ اقتصادی و حقوقی هیچ معنایی ندارد. وزیر اقتصاد و دارایی دولت دوازدهم بیان کرد: قبل از اینکه این دستور ترامپ را ارزیابی کنیم باید بپرسیم که مگر آمریکا مالک صندوق بینالمللی پول است؟! مگر آمریکا هنوز همفکر میکند که کدخداست و همه نهادهای بینالمللی ازآنجا دستور میگیرد؟ْ! پاسخ ایران و پاسخ دنیا به این پرسش منفی است. کرباسیان تصریح کرد: صندوق بینالمللی پول، اساسنامه مشخصی دارد که فرآیند تصمیمگیری در این نهاد بر عهده یک یا چند شخص نیست، دستورات صندوق بهصورت گروهی و شورایی اتخاذ میشود و رأی یک فرد هرگز نمیتواند زمینههای تصمیمسازی را تغییر دهد؛ برای همین این گفته یا دستور ترامپ چیزی شبیه شوخی است.