سرانه دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت طی چهار سال گذشته از رشد ۳۵ برابری برخوردار و به ۳۵ کیلوبیت بر ثانیه رسیده است.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، بر اساس آمار ارائه شده توسط سامانه مدیریت ضریب نفوذ اینترنت کشور، اقدامات انجامشده در چهار سال گذشته در حوزه توسعه دسترسی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات باعث شده تا ضریب نفوذ مشترکان فعال تلفن همراه به ۱۰۱.۰۵ درصد و تعداد مشترکین پهنباند سیار نیز تا پایان آذر سال ۱۳۹۵ به بیش از ۲۷ میلیون نفر برسد. همچنین سرانه دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت طی چهار سال گذشته از رشد ۳۵ برابری برخوردار و به ۳۵ کیلوبیت بر ثانیه رسیده است. محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات دولت دوازدهم - ارزش بازار فناوری اطلاعات کشور را حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان برآورد کرده و گفته که ۹۲ درصد این بازار را سایر بخشهای اکوسیستم ارتباطاتی تشکیل میدهد؛ هشت درصد آن متعلق به زیرساخت است و ارزش بازار آیسی تی ظرف سه سال آینده نیز به ۹۰ هزار میلیارد میرسد. معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت دولت یازدهم گفته بود: در ابتدای دولت یازدهم چهار میلیون مشترک به شبکه پهن باند ثابت از طریق اینترنت پرسرعت و ۳۰۰ هزار مشترک به شبکه پهن باند موبایل آن هم تنها در تهران و کرج دسترسی داشتند، اما هم اکنون شمار مشترکان پهن باند ثابت ۱۰ میلیون نفر و پهن باند موبایل به ۴۰ میلیون رسیده است. در همین حال، میزان سرانه دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت در ابتدای دولت یازدهم یک کیلوبیت بر ثانیه بود که هماکنون این پارامتر به ۳۵ کیلوبیت بر ثانیه رسیده است. اما ارایه خدمات به صورت الکترونیکی تا پایان آذر سال ۱۳۹۵ به ۱۵ درصد و ظرفیت ذخیرهسازی محتوای بومی در داخل کشور به ۷۰ درصد افزایش یافته است. افزون بر هشت هزار روستا نیز به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کردهاند. همچنین وسعت شبکه اصلی فیبرنوری به۵۶ هزار و ۶۱۶ کیلومتر و شبکه انتقال نیز ۲۶۷۰ گیگابیت بر ثانیه افزایش یافتهاند.