معاون توسعه مدیریت وزیر کشور از بررسی و اقدام برای صدور مجوز استخدام هزار و ۶۰۰ نفر در استانها خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، جواد ناصریان در جلسه کارگروه منطقه سه استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان و اردبیل تصریح کرد: به کارگیری این افراد در سطح ستادی امکانپذیر نیست و به دنبال تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و پیمانی هستیم. وی با تأکید به تلاش دولت برای توانمندسازی نیروی انسانی در بدنه دولت اضافه کرد: از جمله اینکه از مدیران با تجربه در بدنه دولت استفاده میشود. معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور متذکر شد: در حال حاضر استانداران استانها از بین افراد با تجربه و توانمند انتخاب شدهاند و تلاش بر این بوده تا با به کارگیری نیروهای کارآمد بتوان دولت را از بحران و مشکلات خارج کرد. ناصریان به انتقال دو هزار و ۷۹۰ پست سازمانی از استانداریها به سازمان برنامه و بودجه اشاره و تأکید کرد: ساماندهی منابع انسانی از اولویتهای دولت است. وی همچنین در خصوص پرداخت معوقات حقوق و پاداش کارکنان متذکر شد: بخش عمده مشکلات در خصوص معوقات پرداخت حقوق و پاداش رفع شده است. معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور با اشاره به محدودیتهای مالی بخش دولتی تأکید کرد: تلاش بر این است با وجود محدودیتهای مالی پروژههای نیمهتمام به فرجام برسد. ناصریان در خصوص طرح درخواستی ملی شدن اعتبارات هزینهای استانها افزود: بنده به دلیل تأثیرات سو اجرایی شدن این طرح مخالف آن هستم. وی تأکید کرد: انتظار میرود استانها به مدیریت مالی توجه داشته و تا حد امکان بهترین استفاده را از منابع مالی در اختیار خود ببرند. معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور همچنین در خصوص پیگیری حق مرزی استانهای مرزی قول مساعد داد.