|

پلاک‌های ماندگار بر سر در خانه سه هنرمند یزدی

فهرست محتوا

پلاک‌های ماندگار بر سر در خانه سه هنرمند برجسته یزدی نقش بست.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا،فاطمه دانش یزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: پلاک ماندگار، طرحی ملی است که از سوی سازمان میراث فرهنگی پیشنهاد شده و در سراسر کشور به اجرا در آمده است و در استان یزد نیز هفت نفر از مفاخر و هنرمندان برای اجرای این طرح معرفی شدند که کاشی ماندگار منزل سه نفر از این بزرگان نصب شد. وی با اشاره به این نکته که ملاک میراث فرهنگی در این طرح پیشرو بودن، تأثیرگذاری و ماندگاری شخصیت‌هاست چرا که حفظ و معرفی میراث تمدن بزرگ ایران از اولویت‌های اصلی میراث فرهنگی است، عنوان کرد: تجلیل و تکریم هنرمندان و مفاخر یک کشور موجب ماندگاری بزرگان و آثارشان در ذهن مردم می‌شود و در همین راستا نصب پلاک ماندگار می‌تواند نه تنها معرف مفاخر باشد، بلکه موجب معرفی آنان به نسل‌ها شود . این مقام مسئول تصریح کرد: امیدواریم بر سر در خانه‌های تمامی هنرمندان کشورمان که موجب افتخار و مباهات ایران عزیزمان هستند، پلاک‌های معرفی آنان نصب شود تا همگان قدردان زحمات این عزیزان باشند. وی خاطرنشان کرد: پلاک‌های ماندگار بر سردر منازل اساتید «محمود رهبران» هنرمند خوشنویس، مرحوم «علی اکبر شریعتی» هنرمند رشته تئاتر و مرحوم «احمد باربد» هنرمند رشته موسیقی استان یزد نصب شد تا گوشه ای از زحمات این عزیزان در خدمت به هنر این مملکت قدر دانسته شود.

پلاک‌های ماندگار بر سر در خانه سه هنرمند یزدی
کد خبر: ۱۶۰۳۳
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
ارسال نظر
captcha
مالمو
مالمو