مدیرکل ثبت احوال تهران گفت: کارت های ملی صادر شده قبل از سال ۱۳۹۰ فقط تا پایان امسال اعتبار دارند.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر ، محمد مهدی اعلایی در مورد اعتبار کارتهای ملی بیان کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۷ کارت های ملی قدیمی از رده اعتبار خارج می شوند و با کاربردی شدن استفاده از کارت هوشمند ملی بسیاری از فعالیت ها بدون کارت هوشمند ملی ناممکن خواهد شد . وی گفت: به دلیل بالا بودن جمعیت مشمول طرح در کلانشهر تهران افراد واجد شرایط برای جلوگیری از ازدحام در روزها و ماههای پایانی سال فرایند ثبت نام و درخواست کارت هوشمند خود را با مراجعه به دفاتر پستی و دفاتر پیشخوان دولت دارای مجوز خدمات ثبت احوال زودتر انجام دهند . مدیرکل ثبت احوال استان تهران گفت: سال آینده تمامی خدماتی که با کارت ملی انجام می شد با کارت هوشنمند ملی انجام می شود به همین دلیل داشتن این کارت برای تمامی افراد واجد شرایط الزامی است.