|

امضای قرارداد بازیافت گاز مشعل در پارس جنوبی میان ایران و فرانسه

فهرست محتوا

شرکت ملی نفت ایران، شرکت سفره گس فرانسه و شرکت صنعت سازه ثمین ایران قرارداد بازیافت و مصرف گاز فلر(مشعل) را در یک پالایشگاه پارس جنوبی امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا، این قرارداد را امروز «علی محمد احمدی» مجری طرح جامع توسعه پایدار پارس جنوبی و «یان آبریس لکومت» مدیرعامل سفره گس فرانسه و «کوروش آهنج» مدیرعامل شرکت صنعت سازه ثمین ایران در حضور «غلامرضا منوچهری» معاون شرکت ملی نفت و «محمد مشکین فام» مدیرعامل نفت و گاز پارس امضا کردند. مدت اجرای این قرارداد 30 ماه در نظر گرفته شده که 24 ماه مربوط به اجرای پروژه و 6 ماه نیزمرحله تحویل به کارفرماست. هزینه اجرای این پروژه 42 میلیون یورو است. مطالعات پروژه را تیم مهندسی و برنامه ریزی طرح جامع توسعه پایدار پارس جنوبی و با استفاده از اطلاعات میدانی از منطقه و پالایشگاه فازهای 2 و 3 انجام داده است. قرار است در صورت موفقیت آمیز بودن این طرح از تجربه به دست آمده برای جمع آوری گازهای مشعل ها (فلر) در اهواز و همچنین مجهز کردن سایر پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی به این فناوری استفاده شود . شرکت سفره گس فرانسه در زمینه طراحی ساخت و انتقال فناوری مشارکت می‌کند و یک شرکت ایرانی نیز به عنوان شریک در این پروژه انتخاب شده است. بر این اساس شرکت صنعت سازه ثمین وظیفه تامین و ساخت تجهیزات را عهده دار خواهد بود.

امضای قرارداد بازیافت گاز مشعل در پارس جنوبی میان ایران و فرانسه
کد خبر: ۱۵۸۰۵
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
ارسال نظر
captcha