مجری برق رسانی روستایی با اشاره به برق رسانی رایگان به روستاها در دولت یازدهم، گفت: اجرای طرح برق رسانی به روستاهای بالای 10 خانوار در کشور امسال به پایان رسید.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا، ولی الدین مصلحتی بیان کرد: در سال 95 برنامه برق رسانی به روستاهای بالای 10 خانوار که بطور ثابت ساکن هستند در دستور کار قرار گرفت و در این ارتباط 623 روستای حتی در دورترین و سخت گذرترین نقاط شناسایی شدند. وی تصریح کرد: همه دولت ها از ابتدای انقلاب در امر برق رسانی به روستاها همت داشتند، اما در دولت یازدهم با تدبیر رئیس جمهوری این کار شتاب گرفت و با اعتبار بیش از 128میلیارد تومان توانستم روشنایی را به هموطنان در روستاهای بالای 10 خانوار هدیه دهیم. مجری طرح برق رسانی روستایی ادامه داد: در روستاهای زیر 10خانوار و روستاهایی که با مشکلاتی نظیر اخذ پروانه و مجوزهای لازم از ارگان های ذیربط روبرو هستند با افزایش جمعیت و اخذ مجوزهای لازم و کددار شدن روستا، واجد شرایط شده و در برنامه برقرسانی قرار خواهند گرفت. وی با اشاره به اینکه در استان کرمان روستاهای فاقد شبکه برق و روشنایی نداریم تصریح کرد: عمده روستاهایی که هنوز به شبکه برق کشور متصل نشدهاند در مناطق محروم قرار دارند. وی تاکید کرد: پیگیری و ارتباط مناسب نمایندگان با وزارت نیرو دراخذ اعتبار برای استان سبب شد که امروز دیگر هیچ روستای بالای 10خانوار در کرمان بدون برق نباشد.