نایبرئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: ظرفیتهای زیادی در صنعت برق کشور وجود دارد این صنعت با سایر صنایع کشور از فولادسازی، پتروشیمی و... به عنوان صنعتی زیرساختی در ارتباط است. اما برق به عنوان صنعتی شناخته شده است که باید یارانه خدمات دهد.
حمیدرضا صالحی در گفت و گو با پایگاه خبری گسترش با اشاره به اینکه برخی مشکلات تولید فراگیر و عمومی است، اظهار کرد: تولید در کشور ما رقابتی نمیشود. عمده دلیل آن نیز محدودیت ارتباط و تکنرخی نشدن ارز است حال آنکه در زمان اجرای برنامه سوم توسعه این اتفاق افتاد و با تکنرخی شدن ارز، صنعت نیز رشد کرد. دلیل دیگر آن نیز وابستگی به درآمدهای نفتی است. از طرفی نرخ تمامشده تولید در کشور بالاست. بنابراین مشکل بازار نیز به دیگر مشکلات تولید اضافه میشود. صالحی قوانین گمرک را مورد خطاب قرار داد و گفت: گذشته از واردات کالا، قوانین کار نیز در کشور ما مدافع کارگر است حال آنکه باید به حقوق تساوی کارگر و کارفرما احترام گذاشت. نایبرئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، ادامه داد: هیچ تولیدی بدون درنظر گرفتن فروش بازار نمیتواند رقابتی شود بنابراین باید بازار بیش از ۸۰ میلیون نفری جمعیت داخلی برای حمایت از تولید داخلی حفظ شود و بازارهای صادراتی نیز به آن اضافه شود. نایبرئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با تاکید بر اینکه غایت تولید در بازار است، افزود: اگر بازار نباشد تولید داخلی نیز تعطیل است. بازارهای صادراتی نیز باید روابط بینالمللی مناسب و بدون تنش داشته باشد. بنابراین نباید دولت کاری کند که ایران منزوی شود. برای دیپلماسی سیاسی باید جایی برای دیپلماسی اقتصادی قرار دهیم تا بتوانیم تولیدات خود و خدمات فنی و مناسبی را عرضه کنیم سپس برای ترویج فرهنگ نیز تلاش کنیم. صالحی تاکید کرد: هرچه بازارها را توسعه دهیم در رقابتپذیری کالاهای داخلی تلاش کردهایم همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز در سیاستهای اقتصاد مقاومتی اشاره دارند اقتصاد برونگرا برای ایجاد بازارهای صادراتی در اقتصاد درونزا است.