|

آسیب صنعتی خروج خودروهای قدیمی از چرخه تولید

فهرست محتوا

محسن رزم‌خواه - فعال صنعت قطعه

صنعت قطعه امروز با ۸۰ تا ۹۰درصد داخلی‌سازی قطعات خودروهای قدیمی به نوعی خودکفایی دست یافته است بنابراین خروج این خودروها از چرخه تولید ضررهایی را به قطعه‌سازان وارد می‌کند. هم‌اکنون سطح پایین فناوری‌های تولید قطعه یکی از معضلاتی است که صنعتگران به‌طور دائم با آن روبه‌رو هستند ازاین‌رو اگر امکانات، دانش تولید و فناوری‌های مناسب و نوین در اختیار این تولیدکنندگان قرار گیرد خروج خودروهای قدیمی از چرخه تولید زیانی به‌همراه نخواهد داشت اما نبود فناوری‌های نوین تولید در صنعت قطعه، ادامه‌دار شدن رویه مونتاژ قطعه‌سازان را در مسیر نزولی قرار می‌دهد.صنعت قطعه نیازمند سرمایه‌گذاری‌های کلان برای توسعه توان طراحی و تحقیق روی تولید قطعات جدید است و باید برنامه‌های راهبردی مشخصی برای آن اعمال شود. البته مسئولیت انجام این امر به‌عهده دولت است تا با اعطای تسهیلات و حمایت از قطعه‌سازان زمینه بکارگیری فناوری‌های نوین تولید در صنعت قطعه را فراهم کند.درحال‌حاضر خودروهای جایگزین مدل‌های قدیمی معرفی نشده و برای خروج از دور باطل مونتاژ و تولید خودروها با فناوری‌های قدیمی، باید بر اساس سلیقه مصرف‌کنندگان اقدام به تولید خودروهای جدید کرد. ازاین‌رو تحقق این امر مستلزم بکارگیری فناوری‌های نوین تولید در صنعت قطعه است.امیدواریم در دولت جدید برنامه‌های مشخص و راهبردی برای صنعت قطعه تدوین شود تا قطعات جدید با فناوری‌های نوین برای بازار داخلی و خارجی تولید و عرضه شود. رسیدن به این مرحله از تولید نیاز به سرمایه‌گذاری و حمایت خودروسازان و دولت دارد تا واحدهای تولیدی به‌لحاظ فناوری روزآمد، توانمند شوند.تحولات مستمر باعث توسعه فعالیت‌ها شده و صنعتگر را وارد مرحله توسعه‌یافتگی می‌کند تا همواره خود را روزآمد نگه داشته و از میدان رقابت‌ها حذف نشود. تعامل صنعت قطعه و خودرو در کارآمدی فعالیت‌ها تاثیر بسیاری خواهد داشت و چشم‌انداز رشد را برای هر دو صنعت رقم خواهد زد.

آسیب صنعتی خروج خودروهای قدیمی از چرخه تولید
کد خبر: ۱۵۲۱۱
۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
ارسال نظر
captcha
مالمو
مالمو