نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان، چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر انتظار ما این است که تعداد نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی از سه نماینده به پنج نماینده برسد.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از خانه ملت،سلام امینی در خصوص اظهارات وزیر کشور مبنی بر احتمال برگزاری انتخابات مجلس یازدهم، اظهار کرد: پراکندگی جمعیت به تناسب شرایط آب و هوایی در هر منطقهای وجود دارد، در حال حاضر انتظار ما این است که تعداد نمایندگان استان ایلام به چهار یا پنج نماینده برسد. نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان، چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر نمایندهای به هر نقطهای از استان ایلام اضافه شود، موجب ناراحتی یا خرسندی برخی میشود و به همین جهت به دنبال اضافه شدن دو نماینده هستیم. وی با بیان اینکه اگر انتخابات مجلس به صورت استانی برگزار شود، مشکلات ما در این زمینه نیز برطرف میشود، افزود: بر اساس قانون میتوان در مجلس یازدهم ۴۰ نماینده را اضافه کرد. عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیانم اینکه مجمع نمایندگان استان ایلام درخواست افزایش تعداد نمایندگان استان را مطرح کرده است، ادامه داد: در حال حاضر کمیسیون شوراها این موضوع را در دست بررسی دارد. نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان، چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی گفت: استانی شدن انتخابات به جهت گستردگی جغرافیایی استانها گرچه سختیهایی دارد ولی مشکلی را ایجاد نمیکند، اما قدرت و نفوذ نماینده استانی بیشتر از نماینده شهرستانی است و میتوان نتایج بهتری را برای مردم در استانی شدن مجلس به دست آورد.