مشاور فن آوری اطلاعات و ارتباطات استاندار خوزستان گفت: امیدواریم رویدادهای کسب و کار مجازی بهصورت ادامهدار انجام شود تا بتوان نیروهای با استعداد و جوان را به سمت کسب وکارهای مجازی سوق داد. این نیروها میتوانند آموزش ببینند و از این طریق برای خود درآمدزایی کنند.
به گزارش پایگاه خبری گسترش، طیبه اسماعیلی در نشست خبری که شب گذشته هشتم شهریورماه، در حاشیه نمایشگاه هفته دولت در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به برنامهریزی دولت در خصوص اشتغالزایی از راه توسعه مشاغل و ایجاد کسبوکارهای مجازی، تفاهمنامهای میان وزارت ارتباطات و استانداری خوزستان منعقد شد که در این راستا برنامههایی را در سطح استان اجرا کردیم.
وی افزود: با تشیل کارگروهی با عنوان کارگروه توسعه کسبوکارهای مجازی که متشکل از افراد با تجربه و متخصص در حوزه IT است، کار را آغاز کردیم. در این زمینه کارهایی از جمله امضای تفاهمنامهها با شرکتهای بزرگی که در حوزه ارتباطات و فناوری فعالیت میکنند، انجام شده است.
مشاور فن آوری اطلاعات و ارتباطات استاندار خوزستان تصریح کرد: تفاهمنامههای به امضا رسیده در زمینههای شبکه هوشمند انرژی، توسعه زیرساخت شهری، تولید محتوای دیجیتال، ایجاد مرکز داده بخش خصوصی و همچنین شتاب دهنده فناوری اطلاعات بودند.
اسماعیلی عنوان کرد: پس از انعقاد این تفاهمنامهها، فعالیتهای فراوانی در استان صورت گرفته است که بخشی توسط شرکتهای دانشبنیان که همان استارآپها هستند، انجام شده است و این کار برای آن بوده تا مورد تشویق قرار بگیرند.
مشاور فن آوری اطلاعات و ارتباطات استاندار خوزستان اظهار کرد: این کار با هدف توانمندسازی شرکتهای دانشبنیان به منظور انتشار هرچه بیشتر و بهتر محصولات خود در فضای مجازی است. در این زمینه کارگاههای آموزشی در نظر گرفته شده تا افراد با تجربه در سطح ملی، اطلاعات خود را در اختیار شرکتهای بخش خصوصی قرار دهند.
اسماعیلی گفت: با هماهنگی انجام شده با بخش خصوصی این آمادگی وجود دارد تا آنها بتوانند در عرصه فضای مجازی کسبوکارهای پردرآمد و خلق ثروت انجام دهند. برای نمونه دو شرکت خصوصی کسبوکار، تاکسی اینترنتی را راهاندازی کردهاند که از طریق افزارهایی که روی گوشی نصب میشود میتوانند خدمات ارائه دهند.
وی ادامه داد: در اوایل اردیبهشت نمایشگاه الکامپ در استان برگزار شد، که در آن ۲۴ شرکت نوپا ایدهها و برنامههای خود را ارائه کردند. در کنار آن رویدادهایی بطور متوالی در استان برگزار میشود که این رویدادها با هدف کارافرینی در حوزه کسبوکارهای مجازی هستند.
مشاور فن آوری اطلاعات و ارتباطات استاندار خوزستان اظهار کرد: امیدواریم این رویدادها بهصورت ادامهدار انجام شود تا بتوان نیروهای با استعداد و جوان را به سمت کسب وکارهای مجازی سوق داد. این نیروها میتوانند آموزش ببینند و از این طریق برای خود درآمدزایی کنند.
اسماعیلی عنوان کرد: پهنای باند زیرساختهای درون استان افزایش پیدا کرده است به شکلی که اکنون در شبکه ملی اطلاعات میتوانیم اینترنت و تبادل اطلاعات را با سرعت و کمترین هزیته در درون استان داسته باشیم.
وی با بیان اینکه برنامههای زیادی در دست اقدام است، گفت: در طول ۶ ماه آینده طرح آموزش تا اشتغال رونمایی خواهد شد. از جوانانی که مایل باشند در حوزه فناوری آموزشهایی بهدست آورند، حمایت خواهیم کرد.
مشاور فن آوری اطلاعات و ارتباطات استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: امیدوارم با برگزاری کارگاههای آموزشی و رویدادهای کارآفرینی زمینه را برای اشتغالزایی جوانان در فضای مجازی فراهم کنیم.
اسماعیلی گفت: شهروند الکترونیک یکی از تفاهمنامههایی که با مشارکت شهرداری و حوزه استانداری و سازمان برنامه بودجه در حال انجام است. این طرح بهصورت کامل اجرایی نشده و در این زمینه باید چارچوب کار به صورت کامل مشخص شود.
وی بیان کرد: قرار است تا شرکت ایرانسل برای سرمایهگذاری در این پروژه کمک کند. امیدواریم پس از مشخص شدن چارچوب این طرح، برای اجرا به تصویب نهایی برسد.