این بار خوزستان، این شهر مرزی خالی از سکنه خواهد شد. این یک هشدار است. یک هشدار امنیتی!
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گسترش ، لازم است بگوییم؟ لازم است بگوییم که چند سال جانانه جنگیدیم؟! لازم است بگوییم خون چند نفر بر زمین ریخته شد و صبوری کردیم؟! گفتیم شهیدان زنده اند و پیروز و بعد حفظ خاکمان را با هم جشن گرفتیم. لازم است بگوییم پیش از جنگ انقلاب کردیم که مستقل باشیم؟ لازم است کتاب تاریخ را به یاد باقرخان و ستارخان ورق بزنیم؟ خاطرات این میهن را با میرزا کوچک خان مرور کنیم؟
بعد از جمهوریت مرزبانان زیادی را از دست دادیم. قاسم سلیمانی پروردیم و در غم شهادت شاگردانش خون گریستیم اما دلمان قرص بود به این که مردم خوزستان و مردم سایر شهرهای مرزی صبورند و مقاوم و با حضورشان در مرزها امنیت را برای میهنمان تضمین می کنند.
حالا می گویند که ریزگرد ها خوزستانی ها را به ترک دیار اجبار کرده است. حالا ریزگردها جان بچه ها را به خطر انداخته اند و مادر و پدر های زیادی ترجیح داده اند که شهر را ترک کنند چرا این بار خبری از مجاهدان و ناجیان نیست. مسوولان نیز یا از بی پولی حرف می زنند یا می گویند در حال مذاکره با همسایگان خارجی هستند. اقداماتشان را نیز خود تشویق کرده و به خود تبریک می گویند. با همه این احوال، شهر، نم نمک ترک می شود و شاید که به زودی خالی از سکنه شده و دست یابی به این مرز خاکی برای هر دشمن و بیگانه ای ممکن شود.
نماینده بهبهان در مجلس شورای اسلامی گفته است که ریزگردها یک معضل بزرگ برای استان خوزستان است که باعث شد تا بسیاری از مردم از خوزستان بروند. هرچند اقدامات انجام شده را قابل ستایش می داند.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا،حبیب الله کشت زر اظهار کرد: اکنون در شرایطی کار میکنیم که دولت در بدترین شرایط مالی قرار دارد.
وی افزود: در حال حاضر ۹۰درصد بودجه دولت جاری است و تنها ۱۰درصد از این بودجه بودجه عمرانی است. از این ۱۰ درصد بودجه عمرانی دولت، بیش از ۹۰ درصد اوراق مشارکت است که دولت از آن استفاده میکند. وقتی دولت در چنین شرایطی است، چه انتظاری باید از دولت داشت.
نماینده بهبهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت با برنامهریزی خوب، علی رغم مشکلات مالی فراوان در حال انجام کارها است و اصلی ترین مساله برای توسعه و حرکت منابع مالی است اما دولت در بدترین شرایط مالی قرار دارد.
کشت زر عنوان کرد: خوشبختانه با معرفی وزرای توانمند به مجلس، بهترین تعامل میان مجلس و دولت وجود داشته و اکنون نیز وجود دارد. هیچ مجلسی در دوران گذشته مانند مجلس کنونی با دولتها تعامل نداشته است. از ۱۷ وزیری که دولت به مجلس معرفی کرد، ۱۶ وزیر تایید و وزیری که رای نیاورد نیز به دلیل خواستههای نمایندگان خوزستان بود.
وی گفت: حبیب الله بیطرف نیز یکی از وزرای بسیار خوبی بود که دولت به مجلس معرفی کرد اما نمایندگان مجلس خوزستان به جمعبندی نرسیدند و به ایشان رای ندادند. کدام مجلس است که تعامل این چنینی با دولت داشته باشد که به همه نمایندگان معرفی شده دولت جز یک نفر رای مثبت دهد.
نماینده بهبهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در رابطه با مسایل و مشکلات دولت که نیاز به وام یا مسایلی دیگر دارد، مجلس در کنار دولت بوده و هست زیرا همه یک هدف دارند و آن هم توسعه و ترقی نظام است. با انسجام وحدت میتوانیم با دشمنان کشور مقابله کنیم. امروز همه باید همدلی و همراهی را در اولویت خود قرار دهیم.
کشت زر ادامه داد: اینکه به دنبال ایجاد تفرقه میان دولت و مجلس باشیم، هنر نیست بلکه به ضرر نظام است. همه باید در کنار هم تلاش کنند تا مشکلات حل شود.
وی عنوان کرد: ریزگردها یک معضل بزرگ برای استان خوزستان بود که باعث شد تا بسیاری از مردم از خوزستان بروند اما با مصوبات خوب دولت بخش بزرگی از مشکل کانونهای ریزگردهای درون استان در حال حل شدن است. مصوبه فرودین دولت در بحث آب و فاضلاب در استان کار بسیار بزرگی است و باید در این زمینه به مردم خوزستان تبریک گفت.
نماینده بهبهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بالای ۸۰درصد منابع دولت جمهوری اسلامی متعلق به استان خوزستان است و باید با توجه به این حجم از منابع به استان توجه شود. با نامهنگاریها و پیگیریهای خوب استاندار خوزستان و برگزاری جلسات با محمد باقر نوبخت، استان خوزستان پس از استان تهران در بحث اعتبارات استان دوم کشور است.