|

افزایش نسبت کارکنان زن در دستگاه های دولتی

فهرست محتوا

بر اساس گزارش دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت، نسبت کارکنان زن در دستگاه های اجرایی از 40.20 در سال 1392به 40.84 در سال 1395 افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا، بر اساس این گزارش که به مناسبت هفته دولت در اختیار این خبرگزاری قرار گرفت، این افزایش به منظور ایجاد نظام اداری صحیح در کشور و در چارچوب برنامه مدیریت منابع انسانی دولت انجام شده است. مطابق رسمی سال 1393 حدود سه میلیون و 986 هزار نفر در دستگاه های اجرایی کشور مشغول کار هستند. بر اساس گزارش یاد شده، طراحی سامانه یکپارچه آمار و اطلاعات نظام اداری به صورت وب سرویس و ساماندهی نظام جدید جذب و استخدام نیروی انسانی دستگاه های اجرایی از طریق تصویب «دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاه‌های اجرایی» در شورای توسعه مدیریت از دیگر اقدامات انجام شده در قالب برنامه مدیریت منابع انسانی است. متمرکزسازی و فراگیر نمودن آزمون های استخدامی به منظور افزایش شفافیت، فضای رقابتی و عدالت محوری در نظام جذب و استخدام بخش دولتی و کاهش هزینه های دولت و شهروندان و بهینه سازی استفاده از منابع انسانی موجود دستگاه های اجرایی با رویکرد برنامه محور و دادن مجوزهای استخدامی با بررسی برنامه های دستگاه های اجرایی از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه است. بر اساس گزارش مذکور، دولت در چهار سال گذشته، 92 هزار و 367 نفر مجوز استخدام صادر کرده که 27 درصد آن مربوط به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و 49 درصد مربوط به وزارت آموزش و پرورش بوده است. همچنین حدود 22 هزار نفر از پذیرفته شدگان آزمون‌های استخدامی سال‌های 1391 و 1392 که به دلیل پیش بینی نشدن ردیف اعتباری قبل از برگزاری آزمون، از استخدام آنان خودداری شده بود را تعیین تکلیف و استخدام کرد.

افزایش نسبت کارکنان زن در دستگاه های دولتی
کد خبر: ۱۵۰۴۸
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
ارسال نظر
captcha
مالمو
مالمو